Inhaal berichtje - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Inhaal berichtje - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Inhaal berichtje

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Juni 2011 | Canada, Tadoussac

hallo allemaal!!

Ja ja, we leven nog ;) ondanks het tekort aan berichtjes van onze kant...
Het is hier super, maar het gebrek aan fatsoenlijke computers en internet verbinding laat ons even in de steek om jullie daarmee jaloers te maken ;)

Hier even ene korte terugblik van wat we al hebben gedaan:
het is alweer wat weekjes geleden dat ik iets heb laten horen..maar daar was goede reden voor ;) de laatste werkdagen waren vol, alles afronden, de vele eindgesprekken en ondertussen was mijn kamerhuur afgelopen....gelukkig was er nog een ander kamertje vrij..dus ook dat was weer snel opgelost.
Op vrijdag was het dan echt tijd om afscheid te nemen, na 3 maanden met deze collega's te hebben gewerkt was dat toch wel apart. We zijn lekker buiten wezen lunchen,en het goede weer leek ook eindelijk achter mijn vakantieplannen te staan!
Die middag eddy ophalen van het vliegtuig en de vakantie stemming begon te groeien! Onderweg nog even de 'toeristische' route genomen (noord ipv zuid...maar nu hebben we het kompas in de auto ook gevonden) Samen met Julie nog wat laatste plannen maken tijdens een heerlijke oerhollandse pannenkoekenmaaltijd, en dan alles inpakken.

Zaterdag was een dag voor ons tweetjes, en toevallig waren er best leuke dingen te doen in Hamilton. Een buskerfest in een naburig dorp, met straatartiesten, goochelaars en leuke standjes. Die middag zijn we ook naar een Re-enactment geweest, aan de andere kant van de stad. Hier spelen Canadezen en Amerikanen in uniform de laatste slag na, met bijbehorende kanonschoten (opngelladen maar met de nodige geluidseffecten ;P) en vuurwerk! Naast deze typische Canadeze ervaring hebben we ook wat beleeft tijdens de anderhalf uur durende heen en terug reis! Je ziet zo wat facetten van Hamilton (sirenes, politieauto's etc. :) toch wel lekker om samen op pad te gaan!)

En zondag begon de vakantie voor ons drieen! Julie haalde ons op, en we gingen op weg naar Toronto, terwijl buiten het zonnetje schijnt lieten de wegwerkzaamheden en een fiets rit in Toronto ons even in de steek, maar uiteindelijk hebben we Kingston bereikt! Deze stad staat onder de Canadezen voornamelijk bekend als de grootste 'inmate' (gevangenen) kolonie, met 8 gevangenissen in de omgeving, en de zwaarste van het land aan de rand van de stad. Gelukkig zit hier ook de militaire academie :P om de balans op te maken. Hier hebben we een klein museum gezien waar erg interessante artikelen werden tentoongesteld (alle wapens/tools om te ontsnappen, martel methoden, en een heuse cel) we werden gedeeltelijk rondgeleid door een echte cipier, met een duidelijke mening voor het heropvoedbeleid van de gevangenissen, en tegen de huidige conservatieve politiek.
Maar Kingston heeft veel meer te bieden!
Zo hebben we ook de Thousand Island gezien (althans een aantal natuurlijk). Daarna was het tijd om Julie tijdelijk afscheid te nemen, en op weg te gaan naar Montreal, een bruisende tweetalige stad, dat erg veel aan parijs doet denken, minder oude gebouwen, maar evenveel mensen die hun geluk op straat zoeken, en Franstalige afrikanen die er hun geld bij elkaar sprokkelen. Veel meer de sfeer van het genieten, eten en drinken en natuurlijk het begin van de Grand Prix!

Gisteren zijn we in Tadoussac aangekomen. (Auto gehuurd deze keer, zonder auto is reizen in Canada wel erg onmogelijk :P)
Vandaag heel veel walvissen gezien, we hadden ontzettend veel geluk, en hebben meer walvissen gezien dan onze gids in een seizoen ziet! dus dat was natuurlijk errug tof. verder bevalt het couchsurfen ook nog goed. al is het wel eens lastig om een plekje te vinden. dus van nu af gaan gaan de canadeze dollars naar de hostels.
hier in Tadoussac is dit weekend toevallig een festival, dat betekend veel dronken Franstaligen (heel anders dan de Duitsers), maar wel een gezellig sfeertje. al is het morgen wel tijd om verder te gaan :P
dan naar het westen Misouchiti, of zoiets, en daarna door naar Quebec city .dan zijn we die rare Fransen wel zat (werkelijk wat kunnen ze zich raar gedragen ;) al is het vakantie sfeertje natuurlijk wel ultiem als je extra moeite moet doen om dat biertje te bestellen ,en alles 3 keer uit moet leggen ;))

Na quebec eindelijk met de kano het bos in, we zien Julie dan nog voor 4 dagen alvorens op het vliegtuig naar huis te stappen. maar daar moeten we natuurlijk nog lang niet aan denken!

Een lieve groet van jullie vakantiegangers, en hopelijk tot snel met nog meer verhalen!

Esther & Eddy

• 12 Juni 2011 - 09:46

Zus:

hey E&E,

goed van jullie te horen! ik verwachtte ook al radiostilte met de komst van eddy maar goed dat we nu horen dat het goed gaat.
    HIer gaat het ook goed, nog 3 weken bikkelen en dan is het vakantie. jojan en roele moeten komende week overgangs/toelatingsexamen doen en ik de week erna. Verder hebben we natuurlijk alle andere toetsen dus het is druk zat. Maar het komt vast allemaal goed.

liefs uit Groningen

• 12 Juni 2011 - 09:46

Zus:

hey E&E,

liefs uit Groningen

• 12 Juni 2011 - 12:45

Michelle:

He lieve Esther en Eddy,

wat een avontuurlijke plannen hebben jullie nog. Als ik kano hoor dan denk ik gelijk aan de kano-tochten van Kirsten en de bijbehorende 'piraten'. Maar ik neem aan dat er geen soortgelijken bij jullie zitten, .... toch? ;)
    Geniet ervan!

Liefs

• 12 Juni 2011 - 18:37

Jojanneke:

Hey lieverds,

Klinkt leuk! Maar kan ook niet wachten tot jullie weer thuis zijn. :)

Liefs!

• 12 Juni 2011 - 20:34

Je Vader:

Ook wij hebben niet veel van ons laten horen. Maar we zijn blij mu een berichtje te lezen. Have fun...be careful. Esther canoen???? we kijken naar jullie uit !

• 14 Juni 2011 - 06:58

Kirsten:

Heey beide!

Klinkt lekker hoor! Welverdiende vakantie is eindelijk lekker aan de gang. Kano in het bos?? Daar zitten in ieder geval geen onzichtbare vissen :P

Geniet ervan!!

• 14 Juni 2011 - 07:46

Petjeknetje:

Hey Esther en Ed,

Geeft niet, mijn Mac Pro is ook al weer uit 2008, maar hij rammelt lekker door ;-)
    Geniet van de dagen daar. Ik mis jullie wel een beetje heel erg.

Groetjes,

PE

• 14 Juni 2011 - 09:44

Joyce:

hoi hoi!

'K was al benieuwd hoe 't met jullie ging. Klinkt goed allemaal joh:) Geniet er lekker van! Samen is toch leuker dan alleen he;)

Dikke knuffel
    Joyce

• 19 Juni 2011 - 17:27

Jacoline:

Vanwege alle drukte hier, ook een laat berichtje van mij. Maar ben blij te horen dat jullie genieten van deze welverdiende vakantie.

Ik zag staan: nog 3 dagen en dan gaan jullie weer naar huis? Een goede reis terug dan en nog een paar hele lekkere en ontspannen vakantiedagen zo op het 'end'.

Tot gauw in Nederland,
    dikke knuf!