Dundurn Castle & Royal Botanical Gardens - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Dundurn Castle & Royal Botanical Gardens - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Dundurn Castle & Royal Botanical Gardens

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Mei 2011 | Canada, Hamilton

En ja hoor, een 2e berichtje dit weekend!

Het was namelijk zulk fantastisch weer vandaag! Dus ik ben vanmorgen weer op tijd eropuit getrokken. Deze keer naar Dundurn Castle (nou ja...kasteel...de Canadese vorm dan). Hier hebben ze elke kamer fantastisch ingericht zoals het ongeveer 100 jaar geleden geweest moest zijn. Dundurn Castle is hier vlakbij gebouwd, met uitzicht op de haven van Hamilton, een stukje land eromheen met moestuin en buitenhuisje waar nu een oorlogsmuseum ingericht is. Hier heb ik vanmorgen heerlijk de toerist uitgehangen, en toen de fiets weer gepakt en verder gegaan naar de Royal Botanical Gardens.
De RBG is ontzettend groot hier, en heeft grotendeels het land rondom het kleinste van de kleine punt van lake Ontario omringt met beschermd natuurgebied (nog zo’n 10 vierkante km). Op vier locaties zijn erg goed onderhouden tuinen ontworpen, waarvan de bloemknoppen nu beginnen te vormen. Dit was het eerste weekend dat ze open zijn, en omdat het zonnetje zo fantastisch schijnt was het ontzettend druk! Overal Canadezen, Japanners en andere Aziaten! De tulpen stonden in bloei (althans de vroege bloei-ers), en de meibloesem van de kersenbomen was volop aanwezig. In de ‘Rock’ garden, oftewel rotstuin was zelfs een heuse band aanwezig ter ere van het tulpen festival.
Met de fiets heb ik de weg getrotseerd (volop scheuren en fietspaden die opeens eindigen en ergens anders weer beginnen...stijgen en dalen..het was een hele tour) en heb ik de 4 delen van de tuinen gezien. Onderweg een paar keer mezelf heerlijk in het gras geparkeerd en een boekje gelezen om de benen weer enigszins op adem te laten komen :P

Kortom, vandaag een heerlijke zonnige dag (ik ben zelfs verbrand!) en om jullie de loef even af te steken mooi uitzicht over stukjes van Lake Ontario. (de kleinste van de kleine punt ervan :)) :P

Een dikke knuffel en ik kijk uit naar jullie reacties!

Esther

• 09 Mei 2011 - 07:06

Eef:

wauw, hebben wij een albert heijn tulp...? het moet toch niet gekker worden! en jij ook nog verbrand?! heb je ook het idee dat je eigenlijk in Ned fietste ;). hihi, nee super mooi joh! echt heerlijk even zonne-energie opdoen ;). succes deze week! lekker dromen over wat je al gedaan hebt en wat vrijdag nog gaat komen! kus

• 09 Mei 2011 - 09:31

Eddy:

Touren op die fiets?
    Dat lijkt me in ieder geval al een hele opgave ;)

• 09 Mei 2011 - 20:44

Jojanneke:

Haha de Albert Heijn tulp, te briljant..! Dikke kus voor mijn zusje! Ook groetjes van Gerard ;)

xxxx

• 11 Mei 2011 - 19:55

Zus:

Briljant die tulp!

• 14 Mei 2011 - 07:56

Jacoline:

Nou, jij bent ook niet voor één gat te vangen he! Op de fiets door het Canadese land.

Vorige week ontmoette ik twee Canadezen die hier aan het fietsen waren. Voor hen was het ook een hele tour om van Den Haag naar Arnhem te fietsen. Ze raakten steeds de weg kwijt, zeiden ze. hihi! Ik vertelde dat mijn nicht in Canada was en daar fietste, daar moesten ze inderdaad flink om lachen. Ze zeiden wel dat zij hier beter weer hadden ;-) "It's snowing in Canada". Maar zo te lezen is bij jou de lente ook begonnen. Geniet ervan! XXX

Jacoline