Invloed van de Hollandse keuken - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Invloed van de Hollandse keuken - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Invloed van de Hollandse keuken

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Mei 2011 | Canada, Hamilton

Hallo allemaal!!

Het is alweer even geleden, jullie zullen wel denken dat ik niets onderneem zonder Eddy hier! Maar niets is minder waar! Al was het wel lastig om de draad weer op te pakken, maar inmiddels heb ik al weer wat meegemaakt.

Zo is de yoga weer begonnen (zo zijn de avonden toch iets minder lang), ben ik wezen eten bij de Nederlandse Hank en zijn Noorse vrouw Anne Karine (waar de meegebrachte Hollandse stroopwafels erg werden gewaardeerd!) en heb ik deelgenomen aan een heuse Potluck party! Dit houdt in dat iedereen iets te eten meebracht. Ook heb ik een beetje van de Nederlandse keuken geïntroduceerd en een goede indruk kunnen achtergelaten met zelfgemaakte griesmeel pudding, haha!

Ook dit weekend wordt gelukkig gevuld, in Hamilton is het ‘Doors open’ festival. Alle musea en oude huizen hadden hun deuren opengezet, en je kon overal even een kijkje nemen (soort museumweekend in Nederland). Een hartstikke leuke kans om zomaar even een galerie binnen te lopen. Dus dat heb ik gedaan. Zaterdag ben ik begonnen met het oorlogsschip de HMCS Haida, dit ‘kleine’ bootje heeft heel wat oorlogen meegedaan, en is momenteel de laatste van een grote vloot die heeft gediend in de Tweede Wereld Oorlog en de Koreaanse oorlog.

Tijdens de lunch werden er verhalen uitgewisseld over reizen met mede CS-ers, en heb ik wat herinneringen van vorig jaar kunnen ophalen door Sushi te eten (all you can eat, geweldige uitvinding!). Daarna gingen we verder met een groot kunstmuseum en een museum over de ontwikkeling van Hamilton in het arbeidersleven heb ik vandaag met stel vrienden onderzocht. De industriële revolutie heeft nogal een grote invloed gehad op deze stad, omdat Hamilton pas groot werd door de staalindustrie en de ontwikkeling van treinen en alles wat daarmee gepaard gaat. De meeste mensen hier, net als in alle Canadese steden aan deze kant van de kust, waren vroeger economische vluchtelingen uit Europa en Amerika, en gingen hier voor een hongerloontje 10 tot 12 uur per dag aan de slag. De ontwikkeling van de vakbonden en stakingen gingen eigenlijk gelijk op met die in Europa, maar het was interessant om te zien dat mijn medebezoekers hier zo weinig van afwisten. (Je vraagt je toch af wat hier aan geschiedenis wordt gegeven :) )

Jullie weten waarschijnlijk wel dat ik behoorlijk jaloers begin te worden op het Nederlandse mooie weer, en alle vrije dagen en festivals die ik aan het missen ben... Maar aan het einde van de dag maakte de zon het een beetje goed! We hebben de afgelopen 2 weken alleen regen gehad, maar vanavond heb ik heerlijk uitkijkend op Lake Ontario een boekje zitten lezen in het zonnetje! Hopelijk morgen weer!

Een heel dikke knuffel!!

Esther

P.S. Hoe snel hebben jullie gelopen op de Bata??
P.P.S. Zijn die heide branden nu eindelijk onder controle?
P.P.P.S. Volgende stage is in Maastricht, weet iemand nog een kamer voor onderhuur daar??

  • 08 Mei 2011 - 08:58

    Eef:

    wauw wat cultureel verantwoord ineens! ;) hihi, nee super dat je er ook zonder Ed op uit trekt! volgens de foto's heb je daar geen slecht weer hoor! al is het natuurlijk altijd leuk om hier in Ned eens mooier weer te hebben dan ergens anders ;). Nou meis, nog 4 weken toch? heb je nog must do's voor Ed komt om de laatste weekenden te vullen?
    fijne zondag! kus

  • 08 Mei 2011 - 13:30

    Jacoline:

    Nou, even niets gehoord uit Woerden ook, door al dat mooie weer hier, zit ik wat minder achter de computer. Vanmiddag hebben we Tineke's verjaardag gevierd (in de tuin) en gaan zo lekker varen. Het is hier heerlijk... (ja, dat heb je inmiddels al begrepen, dus ik wrijf het er verder niet in ;-))

    Ik heb je vader en Mettie net nog even gezien, die kwamen ook een taartje eten. Gezellig! Het was daarnaast ook een vlucht uit het ongezellig bouwhuis begreep ik!

    Geniet nog lekker van dit mooie land en al die bijzondere indrukken die je opdoet!

    Dikke hug XXXXXXXXXXX

  • 09 Mei 2011 - 07:16

    Joyce:

    Jeeeej weer een verhaaltje!:) Klinkt super leuk allemaal. Echt raar dat ze daar zo weinig af weten van hun eigen geschiedenis. Misschien stoppen ze 't weg omdat 't zo weinig is;) Maar jij bent straks iig expert er in zo te horen:)

    Om je even op te vrolijken. er hangt op dit moment een enorme onweersbui boven enschede;) komende dagen is 't weer slechter.

    Met de bata heeft The Cave gewonnen van 't pleintje, op 5 minuten. Funest is laatste, maar had eerste kunnen zijn. ze waren zo slim geweest om de oversla route te volgen en de lopers moesten dus een kwartier wachten op de volgende:P

    De sauna wordt waarschijnijk pas als je terug bent, dus kun je lekker mee:)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 26944

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: