Hollandse Avond - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Hollandse Avond - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Hollandse Avond

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 December 2009 | Japan, Tokio

Dag trouwe lezer!

Vandaag zoals jullie weer een verhaal uit tokyo! Esthers JR pas (onbeperkt treinen) is ondertussen verlopen dus vanaf nu waarschijnlijk alleen nog lokale reisjes

Voor wouter: nee geen kaosan, maar Asakusa smile. Een goedkoop hostel, maar ook zeker niet geweldig. Dit geeft ons wel de gelegenheid om overdag alles te kunnen doen en laten we willen. Voor de bezorgde ouders: http://asakusasmile.com/

Vandaag zoals beloofd goed uitgeslapen. Dit keer werden we niet midden in de nacht gewekt door een aarbeving, dus dat slapen dat ging wel.

Na goed uitslapen en een goede douche waren we uitgeslapen genoeg om de muggenbulten die de bloedzuigende monsters in Kyoto op esther hebben achtergelaten eens goed te tellen.
Het waren een er een verbluffende 67! Eddy is er vrij ongeschonden vanaf gekomen, want die produceerd schijnbaar 's nachts genoeg antimug luchtjes. Vandaag hebben we dan ook voor Esther maar een japanse versie van prikweg en anti-jeuk meuk op de kop getikt. Het duurt even, maar de bultjes trekken vanzelf wel weer weg.

Weer fris en fruitig hebben we een lokaal festival verkend waar we de afgelopen dagen ook al waren gweest, maar toen wat later in de avond. Nu was het er bruisend van activiteit en alle kleine winkeltjes waren open.. We wurmden ons langzaam door de mensen massa, maa rmoesten toch weer uitkijken voor de fanatieke oma's die met hun 'seniority' overal doorheen denken te kunnen banjeren.
Niet veel later zaten we lekker op een stoeltje met stokjes okinomijaki naar binnen te werken http://images.google.com/images?hl=en&source=hp&q=okonomiyaki&gbv=2&aq=0s&oq=okinomi&aqi=g-s1g-sx3
en ondertussen te kijken hoeveel gidsen met hordes japanners door het festivalletje werden gelootst. Zonder overdrijven zijn dit er minimaal 2 per minuut geweest. Het blijft een raar volkje die japanners..

Met onze buikjes weer helemaal rond rolden we rustig een beetje de buurt door. Voor het eerst konden we tokyo verkennen op een normaal tijdstip, en zo in het weekend is dat veel drukker en gezelliger dan op tijdstippen die we tot nu toe hadden gehanteerd.
Tijdens onze wandeltocht hebben we ondertussen ook nog een ATM gevonden ('redelijk' in de buurt van het hostel. Voor de andere mensen in Tokyo -> Asakusa Rox -> een kleine witte kubus buiten, maar alle postkantoren schijnen ook een optie te zijn)

Nu het eten was gezakt was het tijd voor wat anders en zijn we in de metro gestapt richting Ueno. http://www.taitocity.com/kanko/asakusa_ueno/j_guide/taito_map_download/image/ueno_e.jpg
Vanuit het station stap je zo het park in en kun je rustig rondwandelen. Hierbij hebben we de lokale dierentuin maar even links laten liggen. Eenmaal door het het hele park in zijn we toen het nationaal museum van japan ingegaan om daar maar eens flink cultuur te snuiven.
Terwijl we netjes alle verschillende ruimtes op volgorde doorliepen werden we langzaam door alle kunst van heel oud tot vorige eeuw geleid. UIteraard horen hier flinke voorraden samuraizwaarden en thee-ceremonie voorwerpen bij zoals kan worden verwacht van japan. Tot onze verbazing hebben we ons er zolang vermaakt dat het museum ging sluiten toen we weer de poort uitliepen.

Nu sukkelden weer rustig door het park opweg naar de metro, vanavond hadden we namelijk afgesproken met twee collegas van Ed, Gerwin en Hans die op dit moment ook in tokyo zijn. Maar aangezien we toch wat aan de vroege kant waren strompelden we niet de metro in, maar rustig een eindje door de straten, en om wat tijd te doden maar een Royal Hot Chocolate bij de choco cro.

Onder het genot van deze erg goedsmakende krachtdrank keken we maar eens oveen waar we moesten zijn voor onze afspraak die avond.. Verrek! Het is hier om de hoek!
Niet veel later liepen we dan ook naar de afgesproken plek waar Hans en Gerwin ons al aan het opwachten waren.
Lekker Hollands lullend wandelden we in de juiste regio en niet veel later zaten we met z'n 4-en rond een tafel met een goede pot bier onder de neus.
Het duurde niet lang of de verhalen over die rare japanners vlogen over tafel, waarbij de algehele consencus was dat ze inderdaad raar/anders waren, maar zeker niet in negatieve zin.
Meer bier en verschillende hapjes verder werd het tijd voor een toetje buiten de deur.
Met een crepe gevuld met vruchtjes, smaakjes en slagroom werd er nog even nagebabbeld op straat en vervolgens een kleine wandeltocht door Akiabara. In deze wijk zitten alle electronicawijken maar staan later op de dag ook de dames van de eerder beschreven Maid-bars. Dames in foute schoonmaaksters outfits waarbij ze een poging doen je verleiden tot dure drankjes terwijl ze ondertussen de bar schoonmaken. Esther heeft het al een keer meegemaakt en toen hartelijk gelachen om de foute concepten die die rare japanners kunnen bedenken.
Voor een beetje een idee zie: http://www.bugbog.com/gallery/tokyo-pictures/tokyo-akihabara.html

Uiteraard volgde het onvermijdelijke afscheid, waarmee onze kleine hollandse avond tot een einde kwam.

Dat was het voor vandaag, morgen meer rare japanners en drukte van de grote stad!
Tot dan!

E&E

p.s. nog 4 nachtjes en dan naar huis..... :(

• 19 December 2009 - 15:57

Kirsten:

Goed zo! jullie zijn echte reizigers :P nog vier nachtjes en dan naar huis, met een verdrietige smiley, lekker door reizen!! Geniet ervan en tot snel!!

• 19 December 2009 - 17:23

Ben Blom Ans Huisman:

He Ed en Esther,
    een beetje late reactie, jullie gaan al bijna weer naar huis, maar vorige week getipt doro Marjo ( we hebben lekker samen gegeten bij Tivoli) en dus maar even gekeken op jullie site. Goede verhalen hoor Ed. We horen het wel als jullie treug zijn, goede reis in ieder geval.
    groeten en dikke knuffel van ons. Ben en Ans

• 20 December 2009 - 12:59

Suzanne:

He Esthersan en Eddysan!

Nog efkes en dan kunnen jullie ook sneeuwballen gooien en sleetjerijden!! Er ligt echt een pak sneeuw!! Tommy is het industrieterrein onveilig aan het maken....
    Lees nog steeds met veel plezier jullie avonturen! Kan niet wachten om de live-versies te horen!!
    Zo te lezen hebben jullie de smaak van het reizien goed te pakken. Leuk!
    Hele dikke knuffel uit een wit Raalte!!

• 20 December 2009 - 13:15

Jos:

Zo'n "new millennium geisha" in Akiabara is toch wel een grappig gezicht. Niet iedereen is hetzelfde moet je maar denken.