17-18 December Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu 17-18 December Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

17-18 December Tokyo

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 December 2009 | Japan, Tokio

Met een kleine vertraging is er dan eindelijk bericht vanuit tokyo. De reden is het regelmatig uitvallen van internet in het hostel, Veel lees plezier!! EenE

Hallo allemaal, en Konbanwa,

Hier is het weer een mooie avond, na een dag vol indrukken en verrassingen. Maar laat ik om de spanning erin te houden nog even beginnen bij de avonturen van gisteren!!

De goede berichtgeving van de gefikste tickets was al doorgekomen, maar we zijn toch nog even langs de JAL geweest om alles door te geven. Toen daar ook de bevestiging kwam dat we een 'special approval' hebben gekregen was het tijd om een feestje te vieren! Dus zijn we voor een lunch (lees ijsjes) langs de winkel geweest op weg naar de Emperor's Garden. En bleek dit nu net de Seven Eleven te zijn waar iedereen rond deze tijd (lunchtijd) komt om zijn lunch te kopen! Een waar spectakel waarbij je door 4 poppetjes tegelijk geholpen wordt, om daarbij ook zo snel mogelijk weer met je boodschappen buiten de deur te staan, en vervolgens naar het dichtbijgelegen parkje kunt gaan om die te verorberen. Zo gezegd zo gedaan zaten we even later onze plannen voor vandaag te herschikken. Er is ineens heel veel ruimte, en met dit heerlijke zonnetje gaan we daar lekker van genieten!

We zitten al vlakbij de tuinen van de keizer, dus zijn we daar maar eens naar binnen gegaan. Bij de poort zit, jawel, weer een bewakertje, gratis kaartjes uit te delen, die je bij het weggaan van de tuinen weer moet inleveren. Waarom dit allemaal gebeurd is ons niet helemaal duidelijk, maar er zit vast een heel goed veiligheids systeem achter... tja... voor ons blijft het nog even een raadsel, maar dat weerhoudt ons er niet van lekker door de tuinen te slenteren. Even vergelijken met een week of 5 geleden is het wel een stuk kaler geworden, de rode en gele kleuren zijn verdwenen, maar de rust en het zonnetje maken alles goed!
Op de kaart is ook een science museum te zien, net om de hoek,. Maar als we daar bij aankomst overspoeld worden door hordes schoolkinderen, en er tevens niet van kunnen uitgaan dat alles ook in het Engels is weergegeven, draaien we snel weer om. Nog even lekker van de tuinen genieten. En dan op weg naar Harajuku, oftewel Electric Town.

Dit is de plaats om alles te kopen dat iets met elektronica te maken heeft! Helaas hebben ze hier niet de coole goedkope gadgets die Eddy graag gezien zou hebben. Je kunt hier best goedkoop oude modellen van Japanse spullen krijgen, maar tussen alle nieuwe PC kasten, prijkt ook rustig een model uit 1990.. dat er toen al computers waren ;P (happen maar...)
Ook blijkt hier wel weer hoe groot de Japanse lust is voor schaarsgeklede dames, en hoe gemakkelijk er mee wordt omgegaan. Overal vind je stripboeken, computerspelletjes etc. waarbij ons toch echt een deur voor moet omdat kinderen onder de 16 dat niet mogen zien. Ook het fenomeen maidsbar is hier geintroduceert voor Eddy. Daar kun je een drankje drinken, en per uur dat je er zit betalen voor het kijken naar maids (schoonmaak dames, uiteraard wel de jongere meer aantrekkelijke vorm... hoewel met het gebrek aan goede orthodentisten hier valt aantrekkelijk ook nog te bezien...)die de boel aan het shoon maken zijn, niet meer en niet minder. Een rare bedoeling die gelukkig in het westen nog geen intrede gemaakt heeft...maar hier is het wel een van de indrukken die Japan maakt tot wat het is!

S' avonds hebben we nog even genoten van een festival, vlak bij het hostel. Het gaat geloof ik om een soort grote tafeltennis bats, maar die zijn versierd en kunnen gekocht worden zodat ze je geluk brengen. Een beetje hetzelfde als het festival in de eerste week van de studiereis met geluks harken (nee dat is geen type fout, het gaat om bamboe harken..), alleen dan op kleinere schaal. Het leukste van deze festivals is dat er nogal wat eetkraampjes staan. helaas begonnen er al wat kraampjes dicht te gaan, maar we hebben tocht nog wat rariteiten kunnen proberen, onze mond gebrand aan de inktvisballetjes, andere dubieuze witte balletjes met verschillende toppings, en een heerlijke hamburger/pannenkoek die we zeker nog eens gaan herhalen!

Omdat onze buikjes helaas nog niet helemaal vol zaten hebben we bij de Watami (branche die tot nu toe altijd erg goed bevallen is, kleine hapjes voor degelijke prijs) nog wat geprobeerd, en een kortingsbon van het miepje beneden heeft ons een mooie kleine rekening opgeleverd!! Een leuke afsluiting van de dag!

Om dan over te gaan op de dag van vandaag. Want vandaag was een dag die al goed begon! Vanmorgen werden we beiden namelijk wakker van het schudden van het bed. Waar Esther dacht dat Eddy even lekker omdraaide, of flink droomde, was dit voor Eddy hetzelfde verhaal, maar goed, even omdraaien en de oogjes weer dicht, de nacht was al zo kort....
Maar even later in de trein op weg naar Fuji-san, bleek dat we een heuze aardbeving hebben meegemaakt!! Een kleintje, maar toch!! Schijnbaar was dat schudden van het bed een gevolg van de aardkorstbewegingen ver onder ons, grappig, hebben we dat ook weer (half bewust, maar toch) meegemaakt!

Na de lange reis naar mount Fuji, (ja, nog langer dan naar Nikko... dus heel wat bladzijdes en een boel kleine tukjes verder...) bleek deze gelukkig bij aankomst helemaal de moeite waard te zijn! Het is vandaag wederom een prachtige dag, we zijn de laatste dagen echt verwend met het weer! De majesteuze berg lag helemaal in het zonnetje, met alleen aan de top een wolkje, wat het geheel er eigenlijk nog indrukwekkender doet uitzien! Dit is de hele reis dubbel en dwars waard! Of zoals het baasje van TIC zou zegggen; truly magnificent, because we were there!

We zijn even met een kabelbaan naar een nabij gelegen top geweest, en hebben heel wat mooie plaatjes geschoten. Ook de beelden van een konijn dat een bever aan het pesten is, moet niet onopgemerkt voorbij gaan, waarom dit ding hier geplaatst is is wederom een raadsel, maar laat wel de (geweldadige) humor van de Japanners blijken ;)
Vandaag hebben we ook fietsen gehuurd, want we gaan natuurlijk niet zo lang in de trein zitten om alleen een berg te bekijken. Er moet ook actief gedaan worden! Dus met de handschoentjes aan en muts op van de 100 Yen shop stappen we dapper op onze te kleine fietsjes, (de zadelpin is helaas niet langer dan een Japanner nodig heeft...)

We hebben heerlijk het meer rodngefietst dat aan de voet van de berg ligt, dus met ons hoofd in het zonnetje, en de berg steeds in het zicht een stukje lekker peddelen. Uiteraard met de nodige stops voor een foto want dit uitzicht kun je niet zomaar aan je voorbij laten gaan! Omdat het nog redelijk vroeg was hebben we besloten ook het nabijgelegen meer te verkennen. een half uur later beseften we dat dit meer wel heel veel hoger gelegen lag, dus met de fiets in onze hand, de wind in het gezicht en helaas uit de zon hebben we een stuk lopen ploeteren naar een meer dat helaas geen utizicht bood op de majestueze berg... helaas... dan maar weer terug... gelukkig maakte de afdaling alles ruimschoots goed!! We gingen te snel, met onze erg slechte remmetjes, bergafwaarts weer terug en waren binnen 5 minuten weer beneden... nog een keer?!!?

De fietstocht terug, wederom in het zonnetje anders is het echt te koud... (Jullie hebben sneeuw... en hier ligt ijs!) hebben we onze beentjes moe getrapt. En konden we gelukkig in de treinen op weg naar huis weer een beetje opwarmen.

Terug in Asakusa (de wijk waar we verblijven in Tokyo) zijn we nog even langs het festival gweest om de beruchte pannenkoekjes te halen.. die waren echt te lekker!! Waarna we nog even een babbeltje hebben gemaakt tijdens het feestje hier onder in de bar van het hostel. En terwijl Eddy nog even zijn Engels nog verder aan het opvijzelen is, ga ik lekker tukken. Het was een erg mooie dag, en nu hoog tijd om lekker naar bed te gaan! Morgen hopelijk uitlapen!

Groetjes uit Tokyo,

EenE

• 18 December 2009 - 15:44

Eddy:

Nadat ik de reactie geplaatste heb wil ik hem natuurlijk ook lezen ;)

En daar hoor een reactie bij!

Hopelijk vanavond geen naschokken, want we willen echte uitlapen.. wat dat ook betekend..

• 19 December 2009 - 04:32

Wouter:

Zitten julli. Toevallig ook in khaosan hostel ;)

• 19 December 2009 - 09:25

Eef:

Dus bij jullie neemt de winter ook zijn entree? Ik vroeg me al af hoe lang we nog jalours gemaakt zouden worden met zonnetjes en t shirtjes boven op bergen ;). Hihi, maar true, hier zitten we ingesneeuwd (groningen was gister zeker 30 cm sneeuw!)
    geniet! groetjes