Het aftellen kan beginnen! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Het aftellen kan beginnen! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Het aftellen kan beginnen!

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 December 2009 | Japan, Tokio

He lieve lezertjes

Trouw lezen jullie elke dag onze stukjes en elke dag plaatsen wij weer iets nieuws om jullie te blijven plezieren.. Ook in deze laatste dagen zullen we proberen een zo druk mogelijke agenda te maken, en alle kleine beetjes dat Japan en Tokyo heet op te snuiven. Uiteraard staat hieronder het verhaal van vandaag!

Vandaag brengt de metro ons via de Ginza-line ons van het begin, Asakusa, naar het eindpunt, Shibuya! Wie deze regio van japan opzoekt met Google images ziet al snel wat het is:
Het times-square van Tokyo! Grote reclames en bij elk groen licht voor voetgangers een immense mierenhoop van mensen die hun weg banen naar de andere kant van de straat. Zolas overal in japan wordt je overladen voor audio en visuele prikkels, maar door de drukte om je heen lijkt het nog een stukje erger.
Als autist ben je in japan al niet veilig met al deze prikkels, maar hier krijg je echt een "overload" aan stimuli.

Terwijl we rustig het hele gebeuren (het oversteken van AL die mensen) zich keer op keer zien herhalen slobberen we rustig op straat een kopje chocolademelk van de starbucks naar binnen.

OM toch een beetje aan deze drukte te ontkomen besluiten we eens naar tower records te gaan. Een immense boeken en platen zaak waar de bovenste verdieping is gewijd aan buitenlandse lectuur (een kleine hint van Gerwin gisteren).
MAar voor we hier aankwamen zagen we in onze ooghoek een erg in het oog springend gebouw. De disneywinkel in Tokyo!
Aangezien japanners van alles houden dat schattig en lief is is deze winkel helemaal op zijn plek en kunnen we de verleiding niet weerstaan om even naar binnen te glippen en te kijken wat voor knuffels en andere dingen er te verkrijgen zijn.
Niet veel later stappen we hard lachend de winkel maar weer uit en laten het land van roze en knuffelbaar maar snel achterons om de bovenste verdieping van tower records te bekijken.
Hier ligt inderdaad heel veel engeltalige lectuur, en omdat we tijdens d evakantie al vrij veel versleten hebben besluiten we onze japanse anime verzamling met nog 1 boekje uit te breiden.

Vanuit de boekwinkel wandelden we rustig verder naar het noorden en niet veel later kwamen we aan bij harajuku.
Voor we er aankomen horen we al iets rock-enroll achtigs en als we dichterbij komen zie we al snel enkele rockabilly-members in een cirkel staan terwijl ze nou niet echt hele soepele dansbewegingen maken. Maar hun inzet is goed, en hun outfit erg herkenbaar.
In de mensen die staan te kijken spotten we al snel Gait (van de studiereis-groep van Esther) en zijn vriendin die ook genieten van de show van de rockabillies.
Al snel verzanden we in een gesprek met toffe verhalen en belevenissen. Het blijkt maar weer dat iedereen een superrelaxte vakantie heeft hier in japan.
Uiteraard zien we elkaar de dag voor vertrek toch weer voor een laatste diner in de stad en een korte "tot dan!!" later strompelen we verder het park in.

Hier zouden allemaal rare verklede mensen moeten rondlopen maar eigenlijk komen we die niet direct tegen. Wel zijn er groepen mensen die hun toneelstukken oefenen of met zijn allen dansen en huppelen door het park. Het is eigenlijk een groot volkspark waarbij het niet heel veel uitmaatk wat je doet, zolang je je maar vermaakt.
Verder in het park is een hondenuitlaat plek en het zou japan niet zijn als hier ook niet iets vreemds aan was. Er zijn 3 stukjes waar de honden los mogen lopen.. VErdeeld naar het formaal en gewicht van de hond... Zeg maar een S, een M en een L afdeling. Voor wie het nog niet wist, Japanners houden van kleine hondjes en kleden deze graag aan. Het gevolg is echter dat bij de L honden rondlopen die bij ons prima in de S catagorie thuis zouden horen.
Vooral de Franse buldog is hier populair en loopt vaak in de L afdeling.

Nog verder door het park struinend komen we eindelijk de rare pipos tegen. HEt zijn met name meisjes die gepest worden op school en hier ontsnappen met hun funky rare alter egos en die graag showen naar alle mensen die naar ze komen kijken.
Het aantal van deze meisje was vrij laag, maar in die korte rokjes en netkousen is het natuurlijk ook wel een beetje fris met dit weer.

Vanaf het park liepen we door naar Sinjuku waar aan de ene kant van het station allemaal grote flats staan, en aan de andere kant er prima gegeten kan worden.
Aangezien we nog vroeg waren bleven we bij de flats en besloten dat het weer tijd was voro een warme choco. Gezellig tussen de japanners babbelden we met zijn 2 prima verder (jah.. na meer dan 3,5 jaar nog steeds niet uitgebabbeld).
En na de choco en spraakwater was het tijd voor het hoogtepunt van tokyo, letterlijk, het government building. Hier kan je gratis helemaal naar boven (45e verdieping) om vandaaruit de stad te overzien.
Niet vee llater zoefden we dan ook helemaal naar boven, en plopten onze oren voor we uitstapten. We waren net voor zonsondergang aangekomen en mount fuiji was nog net zichtbaar in de zonsondergang.. Langzaam zagen we de stad onder ons donker worden en niet binnen een half uurtje was de nacht aangebroken en de straten verlicht door al het licht dat tokyo rijk is. Net als elke malloot hebben wij ook hier luke fotos van proberen te maken, en tot nu toe lijken die prima gelukt!

Met een flink knorrende maag werd het tijd om naar de andere kant van het station te gaan en we zoefden snel naar beneden en wandelden in de goede richting.
Onder het station aangekomen kwamen we weer een stel studyreis genoten van esther tegen. Met volle bepakking waren ze net aangekomen en Mark, Aniek en Gertjan stonden zich net rustig te orienteren voor hun volgende doel toen wij rustig aan kwamen wandelen.
Uiteraard werd er weer gekeuveld en ook zij hadden zich prima vermaakt.. blah blah.. van de zon in de kou, van snorkelen naar de sneeuw... ze deden duidelijk hun best om ons jaloers te maken.. Maar wij zijn nog steeds tevreden met onze reis! Uiteraard werd er weer afgesloten met de belofte van het eten op de laatste avond!

Hierna begonnen onze magen nog harden te rammelen en speoden we snel de buurt in aan de andere kant vn het station. Hier vonden we ergens evrscholen wederom een semi bbq-tent en met (net als gisteren) een hotpot voor onze neus, een slokje sake en allerlei lekkere stokjes konden we onze magen weer gerust stellen.

Na een kleine beschaafde schranspartij stapten we voldaan het restaurant uit en liepen voldaan weer richting de metro die ons weer "thuis" zou brengen..

Groeten vanuit Tokyo!

E&E

• 20 December 2009 - 19:35

Jos:

Hallo luitjes. Niet aftellen, doorgaan!
    Vanmiddag samen naar de 3D-film Avatar geweest. Wat bizar mooi. Ongelooflijk computerwerk. Er is een nieuwe dimensie aan het maken van een film toegevoegd. Klassieker van ruim 3 uur. 2 3D-brilletjes en een zwarte DvD-versie op mijn Sinterklaaslijstje gezet.

• 21 December 2009 - 09:36

Michelle:

Hallo lieve E&E,

volgens mij klopt jullie titel wel niet helemaal, alles lijkt erop dat jullie nog volledig van de reis zijn aan het genieten!! :) Zoals het hoort natuurlijk!
    Brr ik kreeg het al koud bij de gedachte aan netkousen bij dit weer :S. Maar goed dat in Nederland die harajuku girls niet hip zijn!;)
    Fijne vakantiedagen nog!
    Veel liefs x Michelle