Eerste werkdag - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Hallo allemaal!

Wat leuk al die berichtjes!!
Na een heel lange eerste dag, heb ik gelukkig nog wat energie gevonden om een stukje te schrijven :P Morgen zijn er vast weer zoveel nieuwe indrukken, dat houdt ik nooit bij!
De jet-lag valt wel mee, maar echt goed slapen is er natuurlijk niet bij de eerste nacht. Wennen aan de geuren en geluiden, en er dan toch op tijd uit. Maar ik hoef niet te klagen, want met een warme douche, en de jusite bushalte gevonden was ik onderweg naar mijn eerste werkdag! Gelukkig liet de chauffeur me meerijden, want ik had natuurlijk geen gepast geld, en geen idee hoe ik aan buskaartjes kon komen..

Onderweg kijk ik al mijn ogen uit. Natuurlijk ben ik wel wat steden gewend, maar dit heb ik nog niet gezien. Alles is vierkant, de huizen, de straten... Orienteren is nogal lastig zo zonder centrum en ring eromheen, wat ben je gewend aan het Nederlandse he!
Mensen stappen in met grote thermosflessen, het is inderdaad koud, maar zoo koud! Nee, dat valt wel mee. Het lijkt gewoon winter.

De eerste werkdag was er een van veel mensen ontmoeten, luisteren en veel, heel veel vragen stellen over het project (waar ik uiteraard niets over kan vertellen..) de status en wat men van mij verwacht. Gelukkig ben ik het Engels niet helemaal verleerd, en ik zit al gauw een uur of 8 op het werk.

Dan is het tijd om eindelijk naar huis te gaan. Nu begin ik de Jetlag wel te merken. Het duurde nogal even voor ik de bushalte weer had gevonden (geen buslijnen vermeld, en op de kaart is niet aangegeven wanneer de bus stopt... Dus gewoon uitproberen dan maar). Omdat bijna alle wegen hier eenrichting volgen, is de bushalte naar huis terug helaas niet gewoon aan de andere kant van de straat. Ik stap wel in bij de bus met het juiste nummer, maar helaas eindigt deze helemaal aan de verkeerde stad. De vriendelijke man heeft me daarop ergens eruit gezet, aangewezen waar ik weer op de bus moest stappen... Poging 2... Na een eind lopen, en uiteindelijk bijna uur reizen voor een kilometer of 4 ben ik eindelijk thuis!

Ik heb hier 4 van de 5 huisgenoten al gesproken. Allemaal studenten of jonge mensen die tijdelijk werken om studiegeld te verdienen. Het systeem is hier zo anders. Men studeert 8 maanden van het jaar, en werkt de overige 4 (spring en summer break). Iedereen is eigenlijk heel erg op zichzelf, maar ik klets er gewoon op los, dus er is geen ontkomen aan, haha. Dus even later stond ik met een huisgenoot bij de lokale grocery store, te kijken naar wat mijn avond eten zou gaan worden. Wat een keuze! Werkelijk een gang vol met verschillende ontbijtgranen... Meer keus hieruit en uit voorgekookt eten dan uit broodbeleg...

Dus na een lekkere Spooks aflevering op internet (ik heb het toch beter voor elkaar met het internet dan Evelien :P) ga ik straks mijn bedje opzoeken...

Jullie allemaal een fijne werkdag!

Groetjes uit Canada,

Esther

  • 08 Maart 2011 - 02:18

    Eef:

    Hey zusje, je weg vinden in een nieuwe stad.. geef jezelf even de tijd he! Maar je eerste dag klinkt erg geslaagd, en als je al die namen morgen niet meer weet vraag je ze gewoon nog een keer ;). Slaap lekker vannacht! kus

  • 08 Maart 2011 - 06:56

    Marc:

    Crap, 4 uur te laat om de eerste post te halen :) Klinkt als het ouderwetse 2 semester systeem daar! Hopelijk went het ritme een beetje snel! Kamer ziet er in ieder geval niet vervallen uit ofzo ;)
    Knuff

  • 08 Maart 2011 - 12:35

    Alina:

    Hey es, fijn te horen dat het goed gaat/ is gegaan. Wat is eigenlijk het tijdverschil met NL? En heb je al iets bijzonders gegeten?
    Kun je ook een fiets regelen? Voor 4 km is dat prima te doen. Scheelt in de buskaartjes.

    dikke kus

  • 08 Maart 2011 - 19:56

    Jacoline:

    Grappig dat elk land toch weer zo zo'n eigen gewoontes heeft he? Nou, gelukkig kun je wel met iedereen communiceren. Dat maakt het een stuk minder ingewikkeld. Ik snap wel dat iedereen een thermosfles bij zich heeft, als je een uur doet over 4 km. dan kun je wel wat proviand gebruiken onderweg!

    Leuke tip van Alina, van wie zou ze dat zuinige hebben? ;-) Volgens mij is het veel te koud om te fietsen, kun je motor regelen ;-)

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 26958

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: