Nat en koud, maar nog vol goede moed! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Nat en koud, maar nog vol goede moed! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Nat en koud, maar nog vol goede moed!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Maart 2011 | Canada, Hamilton

hallo allemaal,

Zo, de eerste helft van de week hebben we alweer bijna gehad :)
Het duurt even voordat ik kan opstarten vanwege belangrijke vergaderingen/gebeurtenissen met het project. Dus ik heb de afgelopen 3 dagen vooral veel gelezen over de eerste plannen en de huidige status. Maandag heb ik de robot gezien, dat was erg tof! Dan weet ik eindelijk waar we over praten :)
Het is erg leuk om eens in een bedrijfje te zitten, ipv alle vorige stages in het ziekenhuis. Maar zeker niet vergelijkbaar met een 'gewone bedrijfsstage' omdat dit bedrijfje (3 man op het project) erg nauw samenwerkt met het ziekenhuis en een andere bedrijven. Kortom, veel overleggen en veel communiceren :)

Maar morgen hopelijk dan het gesprek waaruit duidelijker wordt wat ik precies ga doen... in de tussentijd veel internetten en zoeken naar een bank, fiets, kaarten van de omgeving etc, etc. echt woggen..

In de tussentijd hoop ik ook iemand te vinden om leuke dingen mee te doen in het weekend! Mijn huisgenoten zitten allemaal erg veel op hun kamer, en gaan in de weekenden terug naar huis (om dan weer terug te komen met eten dat ze alleen maar hoeven op te warmen..pff..en dat noemt zich student! :P) Dus als je nog een kennis (liefst student of zo) weet hier in de buurt? Graag laten horen!

Vandaag ben ik tijdens de lunchpauze eens gaan kijken of ik het informatie centrum kon vinden (soort vvv), helaas was die verplaatst, en mijn half uur pauze alweer bijna om... ook is het gaan regenen, dan is de stad toch wel erg grauw!
Maar om ook nog even positief te blijven :) ik heb m gevonden, en ga er een andere keer nog langs (ik tijd heb door de week tussen 9.30 en 16.30... wie verzint die tijden?!?!) Hij zit in Jackson square, een shopping mall, in het 'centrum' van de h'hoofdstraat', dit is tussen aanhalingstekens, want er is geen centrum, en geen hoofdstraat, maar deze straat lijkt er nog het meeste op :P

Nadat ik vroeg weg ben gegaan van het werk ben ik wederom op zoek gegaan naar het toeristen centrum, en gevonden! Ik heb zelfs gratis een aantal kaarten gekregen waarmee ik uit de voeten kan! Hopelijk nu iets minder verdwalen :P

Bij thuiskomst even heerlijk kletsen met Eddy, maar die was toch wel aan slapen toe... Het is wat als je tot 12 uur wakker moet blijven om je meisje te zien, maar het is wel ontzettend lief! Zo houdt ik de contacten bij :) bij het ontbijten kletsen met Evelien, en na thuiskomst met Eddy. Haha, en overdag toevallig nog gemsn't met Merle (via google dan..) dus heb vandaag genoeg in het Nederlands gekletst.
Ook het Engels is geoefend, een van de huisgenoten was thuis en beneden, hij studeert hard deze weken, het is de laatste maand vol examens voor de zomer begint. Dus hij was toe aan een pauze. Hij komt uit India oorspronkelijk, dus kan zich wel voorstellen hoe het aanpassen is :) Ook hebben we het gehad over de verschillen tussen het opleidingssysteem, dat je in Nederland na de middelbare school direct geneeskunde kunt studeren, dat is voor veel mensen hier onbegrijpbaar :P

Zo, dit was weer een lekker onsamenhangend verhaal, voor iedereen die genteresseerd is :P zo chaotisch is mijn hoofd ook nog :) Maar dat komt vast vanzelf.
Nu nog even lekker internetten, en dan mijn bed opzoeken.

De groetjes uit een nu wel erg nat Canada (hopelijk wordt het weer voor het weekend beter...)

Esther

P.S. is er nog leuk nieuws uit Nederland?

  • 10 Maart 2011 - 01:53

    Eef:

    Hey zus, ja chaos in je hoofd, dat kan ik goed begrijpen! Je hebt ook zoveel dingen te regelen de eerste week. Hebben ze ook een soort internationale studentenvereniging oid? miss kun je daar leuke mensen vinden voor uitjes enzo. Ennuh, kun je wat regen deze kant op sturen...? :P
    dikke kus!

  • 10 Maart 2011 - 09:40

    Je Vader:

    Leuk weer even wat te lezen.
    Het leuke hier is dat het droog is.....
    Komt goed uit bij het inpakken en weggooien van dingen die geen plek kunnen vinden in Hoogeveen.
    Alles bijna ingepakt, gaat reuze snel.

    Vrijdag weer naar H"veen. en dan kijken of er weer wat veranderd is.

    Leef met je mee, Hebben ze daar ook pluus?

  • 10 Maart 2011 - 19:39

    Marjo:

    Hallo Esther

    Mocht je van plan zijn iets te ondernemen dit weekend dan niet veel goeds. Het weer wordt slecht, regen en natte sneeuw, zaterdag 4 graden en zondag 0 graden Zondagnacht -8graden.
    Hopelijk heb je genoeg winterkleding mee genomen.
    Groetjes het Ipodweervrouwtje uit Raalte


  • 10 Maart 2011 - 20:15

    Alina:

    lief zusje, ga je van alle plekken die je kunt verzinnen naar een land waar het weer mindstens zo slecht is als in NL. Dat verzin je toch niet??!!? Leuk nieuws vraag je om, tsja alles gaat hier wel. Roele is zich aan het inschrijven voor een lied-duo concours, en ik ben nieuw repertoire begonnen. Altijd goed . o ja en het was vandaag hier droog ;)

  • 11 Maart 2011 - 08:16

    Joyce:

    Hoi hoi! 't is maar goed dat je zo goed bent in dingen regelen;) t klinkt idd als een echte chaos. Wel leuk dat 't bedrijfje zo veel met het ziekenhuis samenwerkt, das meteen het bewijs dat jou ideale werkplek te maken moet zijn;)

    'k heb ook nieuws, heb gister gehoord dat ik ben toegelaten tot de lerarenopleiding en hoef inclusief pre-master maar 124 EC te halen, waarvan 5 vrijstelling zijn!:D heb me al ingeschreven voor m'n eerste mastervak, 'k ga volgende maand beginnen:) woehoe!

    'k ben benieuwd naar je volgende verhaal:) hopelijk heb je dan een weekend date gevonden;)

    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 26963

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: