fluffy pancakes - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu fluffy pancakes - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

fluffy pancakes

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Hoi hoi,

Het is zaterdag, na een poging tot echt uitslapen (nope, niet gelukt... Het is wel erg vroeg licht..) en een heerlik warme douche heb ik echte fluffy, ‘american’ pancakes voor het ontbijt gemaakt! Haha, allemaal instant cooking, maar wel lekker, en weer iets anders dan brood.

Ik ben gisteren naar de wal-mart gegaan, een soort franse super supermarkt, maar dan meer andere dingen, en ongeveer een kwart eten. Verder hebben ze (kinder)fietsen...(fietsslot waar ik voor kwam, hadden ze ook :P), media (tv’s, laptops en verzin het maar) en veel kleding.

Het is hier een stuk goedkoper dan de lokale Metro (soort grote convenient store) en ik heb wat andere dingen meegenomen, muffin bakspul en de instant pancake mix!! (alleen water toevoegen, dat kan ik wel :) Ze worden echt heel luchtig, en dik, en vullen toch wel erg goed. Dus morgen eet ik de rest op :P
Helaas geen maple sirup, maar tafelstroop om mee te beginnen... Ik ben er niet echt dol op, maar ga het zeker later nog uitproberen!!

Gelukkig weet ik al wat beter hoe het bus systeem werkt, je koopt bonnetjes van 2 dollar, en elke rit doe je een bonnetje in de automaat naast de chauffeur, dan kun je net zo ver mee rijden als je wilt (en de bus gaat, uiteraard) als je wilt overstappen krijg je een bonnetje terug van de chauffeur, en daarmee kun je tot ongeveer 2 uur lang op elke bus springen die je wilt. Erg handig dus om boodschappen te doen. Ik kon gisteren met 1 bon naar de wal-mart, en weer naar huis, met overstap. Dan wordt 2 dollar wel weer erg goedkoop :P

Maar dan moet je wel de goede bus pakken uiteraard... En dat is wat lastiger, want bij de ‘haltes’ vaak een paal met klein geel/blauw bordje, staat lang niet altijd een bord met welke bussen daar langs rijden. Ook zijn nergens vertrek tijden vermeld... Gelukkig heeft maps.google een heel goede routeplanner, soort 9292ov, maar desalniettemin heb ik misschien de voorkeur aan evelien haar persoonlijkel scooter chauffeur :P (mits die hier ook voor cambodjaanse prijzen werkt uiteraard :P)

Zie hieronder ook wat foto’s van mijn huisje en de straat waar ik aan woon. Ik slaap aan de voorkant, boven, dus die 3 ramen horen bij mijn kamer :)

Tot de volgende update!!

Groetjes,
Esther

  • 13 Maart 2011 - 14:47

    Eef:

    wauw, zus, dat ziet eruit als een heel schattig huisje! leuk hoor, de straat is iets minder, lijkt wel snelweg! maar de pannenkoeken zijn dan wel weer erg smakelijk :D en jij had geen problemen met 'sweetened milk' en dat soort onzin ;) en dan ook nog het bussysteem onder de knie, dat is misschien toch gemakkelijker dan een Cambodjaan uitleggen waar je naar toe wil hoor, kortom kun je me nog meer jaloers maken! hihi, nee hoor, je hebt het goed voor mekaar, goed zo! kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 26960

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: