Eerste fiets avonturen... - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Eerste fiets avonturen... - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Eerste fiets avonturen...

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Helaas, wilde ik zondag de fiets pakken... Was de nieuwe achterband leeg :P En zonder het kleinste beetje gereedschap (nee, ik heb zelfs geen pomp!) moesten we dus terug naar de fietsenmaker. Ik heb mijn huisgenoot nog eens lief aangekeken, en dat werkte, haha.Geen nood, hij is die avond beloond met een lekkere zelfgemaakte pastaschotel, en keek helemaal verbaasd dat ik de ‘salade’ (lees komkommer, tomaat en paprika) helemaal zelf had gemaakt!! Haha, hij kan nog wel wat leren :P

Daarnaast heb ik zondag een korte wandeling gemaakt in de omgeving. Helaas ben ik nogal geschrokken van wat later een onschuldige coyote blijkt te zijn... (nogal raar, zo’n loslopende grijze herder in je vizier) dus ik heb de conditie weer wat aangesterkt.
Dat hoop ik de komende week verder te gaan doen, want het lijkt eindelijk beter weer te worden! Dus het fietsavontuur kon beginnen!!

Omdat dit nogal een rare stad is, met meer 3 dan 1 baans wegen, en bijna alles in 1 richtingsverkeer.. Heb ik de googlemaps er maar even op nageslagen en vanavond na het werk een klein stukje geprobeerd! Dat lijkt gekkenwerk...maar ik wil het wel gaan proberen. Het is nogal raar om te fietsen tussen mensen in een auto die van zijn leven nog geen fiets hebben gezien (dat lijkt althans zo :) ) maar gelukkig zijn ze hier erg oplettend (misschien de angst om aangeklaagd te worden...?), alhoewel ik het nog niet ga proberen om links voor te sorteren. De komende routes bestaan eerst uit rechtdoor, en rechtsaf slaan :P Eens zien hoe het gaat morgen.

Bedankt voor alle lieve reacties! Het is super leuk om te lezen!!

@ rozeboompjes: hebben jullie van de nieuwe Herman Finkers genoten? (ik wacht tot ie op uitzendinggemist komt :P )

Heel veel succes, en geniet van de aankomende lentedagen!

Een groet uit Hamilton.
Esther

  • 15 Maart 2011 - 01:59

    Eef:

    Hey zusje, een lekke band, ze hebben zeker niet genoeg kennis van fietsen als ie de eerste dag direct al lek is! Hoop dat je vandaag mooi fietsend naar je werk kan, ennuh, waar is je helm? ;)
    heel veel succes!

  • 15 Maart 2011 - 07:45

    Ed:

    MMhh.. kun je goud geld verdienen met banden plakken in Canada?

    HIP!


  • 15 Maart 2011 - 08:07

    Joyce:

    HIhihi:) je maakt wat mee zo;) 't is maar goed dat je buiten je stage veel beleefd, aangezien je ons daar weinig over mag vertellen. Ben benieuwd hoe je vierkantjes rechtsom zullen zijn:)


  • 15 Maart 2011 - 09:26

    Michelle:

    Zo zo, jij komt zomaar loslopend wild tegen in Canada! Ik probeer voor mezelf een schets te maken van hoe jij de 'grijze herder' ontloopt.... ziet er grappig uit! ;)
    Liefs

  • 15 Maart 2011 - 09:52

    Zus:

    Herman finkers? dat heb ik even gemist! jammer hoor. Maar zo'n griezel .. ik kan me goed voorstellen dat je daarvoor weg vlucht.
    Ik ben vandaag dagje thuis, ziekig. keelpijn, snotverkouden enzo. Waardeloos. En het is buiten ook al zo grijs. hopen dat het bij jou beter is nu.

    je zus

  • 15 Maart 2011 - 13:20

    Marjo:

    Hopelijk is het vierkantje dat je gaat fietsen niet een doodlopende weg, dan moet je alsnog de bus pakken om terug te komen, haha. Als je de fiets meeneemt in de bus moet je daar dan extra voor betalen? En wat die grijze coyote betreft is hij ook geschrokken en de andere kant op gerend?
    Dit doet me denken aan een tekenfilmpje met een coyote die altijd pech heeft als hij probeerd miepmiep te vangen.
    Groetjes Marjo

  • 15 Maart 2011 - 14:18

    Esther:

    haha, ja de vierkantjes fietsen valt gelukkig nog mee :) Het kantoor ligt rechts van mijn huis, dus vanmorgen ging alles nog goed.
    Al was ik wel even vergeten dat het donkerder is 's ochtends, omdat hier de zomertijd dit weekend is ingegaan.
    Maar ik heb het gehaald!
    Vanmiddag maar eens op zoek naar een eersthulp set voor fietsen.
    Die Coyote was best schrikken, dus ik denk dat wandelen iets voor later is....

  • 19 Maart 2011 - 16:30

    Medereiziger Bart:

    Haha! Leuk verhaal en mooi om te lezen dat we met onze fiets (en de pannenkoeken zo te zien) de eer hoog willen houden!
    Als ik kijk naar de foto, dan lijkt jouwes heel erg op die van mij!
    Ze zeggen dat, hoe warmer het wordt, hoe meer fietsers er zijn en dan vraag ik me af ze dan fietsen zonder of met een helm;)

    Bedankt en jij ook veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 26962

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: