Lopen, of toch niet? - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Lopen, of toch niet? - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Lopen, of toch niet?

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Hoi lieve vrienden, familie en andere volgers!!

Vandaag was er weer een dag van vele hoogte-en dieptepunten (letterlijk en figuurlijk, vanwege het mooie glooiende landschap hier:P)

Vanmorgen hebben we op het werk goede gesprekken gehad, en ik heb dan nu echt een leuke opdracht gekregen, hier kan ik mijn tanden in stuk bijten!! En dat ging nog beter nadat ik eindelijk muziek op de computer heb gekregen (Bedankt Eddy!!) zodat ik eindelijk kan genieten van muziek tijdens het werk!
(hoe mensen kunnen werken met buren die constant aan het bellen zijn dat snap ik nog niet...)
Maar goed, vandaag dus een hoogtepunt op het werk, lekker in de materie gedoken en zelfs de tijd vergeten aan het einde! Ook is het erg leuk om te merken dat je Engels elke dag beter wordt, en dat mensen nog steeds niet kunnen raden waar je vandaan komt :P.

Na het werk wilde ik op zoek naar een sim kaart zodat ik hier ook kan bellen met mijn Hollandse toestel. Alles van te voren op internet uitgezocht (wat een geweldige uitvinding is het toch) en naar een winkel van de provider gegaan. Daar bleek de simkaart niet te werken. De aanwijzing: ga naar een andere lokatie, daar zit iemand die je telefoon simlock vrij maakt (Dat was die al, maar goed, ze zullen het wel weten) De routeaanwijzingen opgeschreven en gaan!! Ik kon het wel lopen...en bij Cincinnetie str. linksaf. Buiten was het inmiddels ontzettend mooi weer geworden, dus na een hele dag binnen zitten ben ik begonnen met lopen. Een half uur later heb ik toch maar een bus gepakt, en 3 bussen later (het was inmiddels 1 uur later geworden) was ik eindelijk op de plaats van bestemming ‘Eastgate Hall’ (Die meiden hebben dit zeker zelf nooit gelopen...en kunnen links en rechts niet uit elkaar halen :P)

Eastgate Hall is een winkelcentrum zoals wij die kennen uit de Amerikaanse films. Iets kleiner dan de versie op Jackson square (waar ik vorige week was) maar veel mooier, en duidelijk in de rijkere buurt gelegen. Dus vol goede moed stapte ik naar de kerel van de telefoons. Deze beweerde echter dat mijn telefoon het nooit in Canada ging doen (iets met quadband en dualband... En ik had het nog zo goed uitgezocht...) maar ik kon wel iets bij hem kopen...
Dat ging me iets te ver boven het budget, dus ik blijf het gewoon doen zonder phone. Net een echte vakantie :P

Missie gefaald helaas... Maar inmiddels zat ik helemaal aan de andere kant van Hamilton, in een mooi winkelcentrum! Een plaats waar je niet snel komt. Ook was het inmiddels etenstijd geweest, dus een goed excuus om de NewYork Fries eens te gaan uitproberen. Met een bekertje vol heerlijke patatten in het zonnetje buiten gestaan (jep, heeft prima gesmaakt!) (ohw ja... De tax komt er nog boven op).
En nu ik er toch was, bij de wal-mart een kussen gekocht. Hopelijk kan ik dan een nacht ongestoord doorslapen, en dromen van alle avonturen die er nog gaan komen!

De terugweg laat wel zien hoe ver het was, want ik heb er mer 2 bussen nog 80 minuten over gedaan om terug te komen... Lopen... Echt niet! En toch wel fijn dat de fiets vandaag thuis is gebleven! Morgen gaat ie weer van stal, en zullen we eens zien of de Canadezen aan fietsende Hollanders gaan wennen :)

Een lieve groet en heel veel knuffels,

Esther

  • 17 Maart 2011 - 02:02

    Eef:

    Hey zusje, ja lopen en fietsen is veel te gezond voor mensen van het Noord-Amerikaanse continent ;) apart he, dat mensen zo voor ons gevoel lui kunnen zijn! en over je telefoon: is er niet iemand met een oude telefoon die je kan gebruiken? In ieder geval succes met fietsen morgen, nu echt proberen he! ;) dikke kus

  • 17 Maart 2011 - 06:47

    Ed:

    Nokia 2720, Dual band.. Die gaat het inderdaad niet doen.
    Hadden we eigenlijk van telefoon moeten ruilen.

    Maarja "achteraf" is mooi wonen.

  • 17 Maart 2011 - 12:52

    Zus:

    wat zijn kussens toch belangrijk he! Goed dat je er een gekocht hebt, slaapt vast veel beter. Zonet zijn de mannen van de energie wacht hier geweest om de ketel te checken. In opdracht van patrimonium omdat het in sommige flats afvoergas lekt. Nu bij die van ons dus ook. Er komt heel snel een nieuwe. Die nu nog niet lekken worden voor juni vervangen. Maar goed, misschien scheelt het wel in de energie kosten. Geen idee, zou leuk zijn. afijn, dat was mijn avontuur. Ben weer naar school geweest, evetjes maar maar toch. was wel even lekker. Wat is ziek zijn toch vervelend. Maar ik voel me gelukkig wel veel beter, morgen doe ik denk ik wel een hele dag. Daarna naar woerden, naar christiaan, slapen bij omi. en dan is het weekend
    zo ben je weer op de hoogte!

  • 19 Maart 2011 - 15:58

    Jacoline:

    Hihi Esther, wat geweldig al die verhalen van jou. Je bent en blijft een echte zuunige Hollander hé? Met je fiets, wandelen en goedkoop bellen! Zo verdienen ze in Canada echt geen cent aan je. Nou ja, goed een kussen dan!!
    Nou, slaap lekker (want dat is wel heeel belangrijk, niet waar). Wij hebben hier gisteren eindelijk het afstuderen van Christiaan meegemaakt. Net voordat hij eeuwige student werd, heeft hij toch besloten voor master in science te gaan. Super presentatie. We zijn trots op 'm.
    Dikke knuf!
    Je tantetje J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 26944

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: