Adem in...Adem uit.... - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Adem in...Adem uit.... - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Adem in...Adem uit....

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Dat waren de instructies vanmiddag...maar laat ik bij het begin beginnen.
En het weekend begon gisteren om 16.30 al! We hebben een aantal heerlijk zonnige dagen achter de rug, en dat merk je aan mij :) Op een zonnige middagpauze heb ik de ‘goede’ buurt eens onderzocht. Het ziekenhuis staat hoger, op de heuvel van Hamilton, en je kunt hier zien dat deze stad vroeger een bloeiende economie had! Grote, prachtige huizen. Maar tegenwoordig is er bij veel huizen helaas de mode ontstaan van een nieuwe wandbekleding... De bomen en struiken kruipen tegen de muren omhoog. Desalniettemin is dit met het zonnetje in mijn gezicht, en boterham in de hand, een relaxte plek om mijn lunchpauze te besteden.

Vrijdag avond heb ik met een huisgenootje de film ‘the social network’ gekeken, over het ontstaan van Facebook. Een beetje achtergrond informatie over de site waar ik sinds enkele weken ook lid van ben geworden. Het is echt heel handig om op deze manier contact te houden met de Nederlandse achterban...al ga je er snel veel te lang op zitten kijken :P

Vanmorgen maar weer eens genoten van de fluffy pancakes (hebben we deze gistige pannenkoeken in Nederland ook?) Aan pap: ik ga er niet ook nog alcohol bij gieten :P ze gisten idd nog na in je maag..en vullen behoorlijk. Maar ik wilde mijn buik niet te veel gevuld hebben, want deze middag ben ik een nieuwe hobby gaan uitproberen: Moksha Hot Yoga. Kortom, yoga in een kamer van 40 graden (Celcius dus). En Evelien, lijkt het er wat op?
Zweten en zweten, maar mijn schouders zijn in tijden niet zo ontspannen geweest. Fokussen op ademhaling, en ondertussen jezelf in de meest rare bochten wringen. Hartstikke goed om de zenuwen van de afgelopen weken kwijt te kunnen. Actief ontspannen zeg maar, zoals ik anders zou doen door met Black over de heide te krossen, of Queenta eens stevig aan te pakken...
Maar dat kan hier niet, dus dit lijkt mee een goed alternatief. Al is er wel een probleem: ik ben echt niet lenig, echt niet.... Gelukkig heb ik een maand om te trainen en hopelijk kan ik dan wel bijna de grond aanraken met de benen gestrekt :) Hopelijk morgen weer een positieve ervaring!
Sporten is elke keer weer heerlijk (nadat je het gedaan hebt :P....daarvoor is het vooral veel gedoe om er te komen) En met de warmingup en cooling down fietstocht was ik al gauw 3 uurtjes zoet.
Op de fiets kan ik lekker door alle kleine straatjes kijken, en kwam ik over het universiteit terrein (McMaster University). Ze houden hier erg veel van beton/beton kleuren... Niet echt mijn smaak, geef mij maar de rode Carre, maar wel grappig om nieuwe en oude gebouwen naast elkaar te zien staan. Kortom helemaal niet vervelend om hier eens rustig doorheen te fietsen :P

Dit is een groot contrast met ‘Downtown’ Hamilton. Vanmiddag ben ik ook nog even op de fiets gestapt om het winkelcentrum van Jackson square nog eens te bekijken..maar dat hoef ik niet nog eens te doen. Veel zwervers en lege gebouwen/ruimtes maken het een onaangename sfeer. De staalindustrie is duidelijk niet meer wat het geweest was in deze streken. Gelukkig doet de overheid erg veel aan het stimuleren van de economie door kleine bedrijven financieel te ondersteunen, en mijn stage is hier een van de goede voorbeelden van :) Hopelijk lukt het ze om hier weer een levendige stad van te maken, ik ga er zeker aan meehelpen door onze Hollandse eurotjes hier uit te geven :P

Ook het koken blijft elke keer een avontuur, onder Eddy zijn culinaire leiding (via skype uiteraard), kuch, kuch, ben ik begonnen aan een lasagna schotel...we zullen wel zien wat het wordt :P (Is er in Nederland ook een variatie waarbij je de lasagna bladen voorkookt??)
Voor boodschappen doen neem ik de tijd... Want ook gisteren weer heb ik vol verbazing zitten kijken naar melk in zakken, suiker in melkpakken, en een ontzettende selectie aan pizza, maar bijna geen aardappelen!! Gelukkig is het vers aanbod van groente erg groot, dus helemaal vercanadiseren zal ik wel niet.:P Ik heb de pizza’s nog kunnen laten staan...eens zien hoe lang we dat volhouden :P

Een heel dikke knuffel uit Canada.

Esther

P.S. Roele gefeliciteerd!!
P.P.S. Jojanneke, bijna gefeliciteerd :P Heb je al iets gepland voor je verjaardag??
P.P.P.S. Christiaan, ook van harte gefeliciteerd! Heb je filpmje en foto’s bekeken! Je staat er strak op ;)



  • 19 Maart 2011 - 23:34

    Simon:

    Iedere dag een nieuw avontuur en straks ben je ook nog eens ultralenig! Leuk om je verhalen te lezen. Ben benieuwd wat Eddy vindt van je yoga-oefeningen...

  • 20 Maart 2011 - 10:06

    Eddy:

    Eddy is heel benieuwd of al die yoiga oefeningen er voor zorgen dat hij een heel ontspannen meisje straks tegenkomt in Canada ;)

  • 20 Maart 2011 - 13:08

    Suzanne:

    Heeeeej Esther!!

    Hier meldt de vakantiegangert zich! Hebben er een heerlijk weekje wintersport opzitten!

    Nu uitgebreid jouw site en verhalen met bijbehorende foto's lezen en bekijken. Leuk! Ik vind je rete-stoer met je fiets door het Canadese landschap! Laat ze maar een poepie ruiken daaro! Die hot-yoga klinkt goed! Kan Ed helemaal niet wachten om naar je toe te komen, haha!

    Iig erg leuk om je zo te "volgen"!

    Dikke knuffel uit Raalte!

  • 20 Maart 2011 - 15:50

    Marjo:

    Esther verkopen ze in de supermarkt geen verse lasagne bladen? Dan hoef je ze niet voor te koken. In Nederland wordt ook verse tagiatella en spaghetti verkocht die zijn snel gaar 1a2 minuutjes koken.
    Groetjes uit Tallinn Estland Jos en Marjo

  • 21 Maart 2011 - 03:28

    Eef:

    haha, ja hot yoga doe ik hier elke dag: iets van de grond oprapen in de morgen lijkt er al veel op ;) maar super dat je zo iets inspannends&ontspannends tegelijk heb gevonden! Ben blij dat je de mooi plekjes van de stad aan het verkennen bent, alleen maar verval, of in mijn geval krotten, werkt idd niet echt mee. een dikke kus en hopen dat deze week weer lekker zonnig wordt! -kus-

  • 21 Maart 2011 - 08:09

    Joyce:

    Oeoe.. spooky huis hoor. Lijkt wel rechtstreeks uit the adams family te komen;) zo te horen ken jij straks beter de weg dan de locals.

    Wat heerlijk dat je een lekkere (ontspannende) sport hebt gevonden:) Nog mensen tegen gekomen die in de weekenden mee kunnen verkennen?


  • 21 Maart 2011 - 10:22

    Oma:

    ik geniet steeds van je verhalen.Soms een beetje jaloers, ik zou willen dat ik ook nog zo jong was en dit allemaal mee kon beleven. Geniet ervan zoveel je kunt want dat nemen ze je nooit meer af. vele lieve groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 26944

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: