Nieuwe vrienden ontmoeten! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Nieuwe vrienden ontmoeten! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Nieuwe vrienden ontmoeten!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Hallo allemaal!

Allereerst: Gefeliciteerd zusje!! (volgens mij heb ik je nooit zo veel gefeliciteerd toen ik in Nederland was... Ben je nu al ietsje meer jarig?)

Bedankt voor alle lieve berichtjes!! Het is super leuk om te lezen, en brengt Nederland toch weer ietsje dichterbij!

Het is wat laat hier in Canada, maar de koffie en leuke avond houden me vast nog even wakker genoeg om de gebeurtenissen van de afgelopen dagen met jullie te delen!
Ik heb namelijk een boel nieuwe mensen ontmoet! En dat is toch wel een van de leukste ervaringen van dit soort reizen!!

Gisteren was een wat saaie dag van literatuuronderzoek op het werk...ik betrapte mezelf er te vaak op dat ik zat te dagdromen en te kijken naar de eekhoorntjes die in de boom naast mij genieten van de nieuwe knoppen die aan de bomen komen... Daarvoor ben ik natuurlijk niet hierheen gekomen...
Maar laat in de middag ben ik naar de McMaster campus gereden, op zoek naar MaCycle, een soort motorsportgroep maar dan voor fietsen. Hier ‘werkt’ een van de studenten aan 2e hands fietsen, knapt ze op env erkoopt ze verder door. Ook worden er fietsritjes georganiseerd..kortom een gezellige studenten bende.

Omdat dit huis nog geen schroevendraaier of fietspomp bezit, (nee werkelijk!!) heb ik met hen contact opgenomen...er mag namelijk wel wat aan de veiligheidspuntjes van deze fiets verbeterd worden :P (iets met remmen, licht, enzo verder..)
Dus ik op pad, daar aangekomen bleek de jongen waarmee ik gemaild had aanwezig (pfoei gelukkig :) scheelt weer wat uitleggen,) Ik vertelde hem dat ik gewend was in Nederland alles zelf te doen.. Waarop hij de fiets op een rek hees en me lekker liet klussen. Heerlijk! Al zijn de fietsen hier wel wat anders (geen kettingbeschermers of bagagedragers, waar heb je die voor nodig? :P
In de tussentijd hebben we heerlijk gekletst over de rare stopborden op elke kruising en de afwezigheid van fietspaden. Kortom een gezellig en nuttig bezoekje! Hopelijk houdt hij me op de hoogte van de komende gezellige activiteiten!

Vanavond ben ik uit eten geweest met de Hamilton Couchsurfing groep. Best spannend van te voren, want wie ga je er zien.. Maar het was uiteindelijk erg leuk! Een groep van enthusiaste (wereld)reizigers die momenteel in Hamilton wonen. Het was echt super gezellig en is heel leuk om te zien dat er zoveel overeenkomsten zijn tussen de reizigers van de hele wereld. We hebben veel dingen over Hamilton besproken (places to go, en natuurlijk barretjes en cafe’s waar je “echt heen moet”...) Dit zijn allemaal jonge mensen die helemaal aangestoken zijn met het reisvirus en werken om te sparen voor een nieuw avontuur! Dus genoeg ervaringen uit Cambodja (Evelien haar avonturen uiteraard!) en reizen in Europa kunnen delen. Hartstikke leuk om al die verhalen te horen. En het CS netwerk helpt hierin enorm. Je kunt er veel mensen ontmoeten. Dus een erg geslaagde avond, met ook nog heel erg lekker mexicaans eten! (echt mexicaans dus...geen canadese invloeden hier)
Dus er zijn weer genoeg opties om te gaan klimmen, fietsen, ergens koffie/biertje drinken en noem het maar op!

Komende zondag is het Maple Syrup Festival gepland (haha, eigen intiatief..) Ik hoop dat er veel mensen komen, dus ik houdt jullie op de hoogte van de volgende avonturen!!

Een heel dikke knuffel, en tot later weer!!!

Esther

  • 23 Maart 2011 - 03:56

    Eef:

    Hey zusje, wat heerlijk zo'n gezellige avond! En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat mensen met het 'reisvirus' vaak erg gezellig zijn... ;) Hoop dat je morgen niet te veel weg droomt over reizen die je gaat maken en plekken om te bezoeken. Voor nu slaap lekker!
    -x-

  • 23 Maart 2011 - 07:42

    Eddy:

    Maple Syrup Festival?
    Ik hoop dat er ook wat dingen zijn waar die syrup overheen gaat, anders lijkt het me wel vrij apart...


  • 23 Maart 2011 - 07:51

    Joyce:

    Hahaha dat klinkt in ieder geval als een gezellige boel:) pas maar op dat je zelf niet word aangestoken met 't reisvirus, we willen je graag nog wel terug in nederland zien;) al is 't natuurlijk wel errug leuk dat wij zo ook een beetje kunnen meegenieten van een andere cultuur!

    Wat bedoel je met maple syrup festival? ga je pannenkoeken bakken? Heel leuk iig dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen!

  • 23 Maart 2011 - 08:09

    Michelle:

    He Esther,
    mooi om te lezen dat het na ons Skype-gesprek nog zo'n leuke avond geworden is! :) En dan ook nog eens mexicaans eten; hmmm!
    Veel plezier met (lelijke / schurftige)eekhoorntjes kijken.. uhhh ik bedoel werken ;).
    liefs Michelle

  • 23 Maart 2011 - 19:48

    Zus:

    hey Es, fijn dat je zulke leuke dingen meemaakt. We hebben gisteren Jojan haar verjaardag gevierd, heel gezellig. Vandaag heb ik wat gewerkt op het cons. Zo nog even omv'en en dan op tijd op bed. Alles gaat zijn gangetje dus. Geen opzienbarend nieuws. Dit weekend even naar thuisthuis. Pa en mettie zien.
    lieve groet uit Grun

  • 24 Maart 2011 - 08:53

    Hans:

    Hey Esther.wat heerlijk dat je veel gezellige dingen mee maakt hier gaat alles goed met Black Queenta ook zij kijken wel ieder weekend naar je uit . Gr uit Ruinen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 26944

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: