Maart roert zijn staart... - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Maart roert zijn staart... - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Maart roert zijn staart...

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Het is weer Winter in Canada!! Na een week met zon is woensdag de sneeuw weer uit de lucht komen vallen, en niet zo'n beetje ook :P meer dan 20 cm sneeuw, wie had dat gedacht! Dus woendag maar de fiets laten staan en met de bus heen en weer gereden.. Gelukkig zijn die niet zoals in nederland, en rijdt alles gewoon lekker door :) Het lijkt haast onmogelijk, met zo'n zware bus door sneeuw en over ijs heen te rijden, maar de ABS en anti-slip control hebben de bussen goed op de weg gehouden. een erg grappige manier van reizen!
De bus ging gelukkig ook naar de yoga club, dus na een korte chat sessie met Nederland heb ik mijn matje weer opgepakt. Het temperatuurverschil is dan wel heerlijk, -5 buiten, en +40 C binnen :)

De volgende dag kon je merken hoe goed ze hier zijn ingespeeld op het weer. De grote wegen waren alweer bijna schoon, en alle grote korrels zout ruimde de rest van het ijs op weg en stoep op, binnen een dag! Dus kon ik gisteren, met het zonnetje in de lucht, en toch nog een graad of -3 buiten van mijn lunchpauze genieten. Gisteren toch ook maar de fiets gepakt...en al duurde het iets langer, veilig het werk bereikt. Nederland kan wel een voorbeeld nemen aan dit zout gebruik :P niet zeuren..gewoon strooien...en DIKKE korrels!! haha.

Vandaag de laatste dag voor het weekend. Nog even werken (de eekhoorntjes hebben zich weer verstopt met alle sneeuw...) weer naar de yoga-sauna, en dan heerlijk genieten van een rustige vrijdag avond! Hopelijk wordt het dit weekend weer iets warmer.
Hoe is het met de temperatuur in Nederland? Zijn alle krokusjes en andere lentebloemetjes alweer boven de grond?

Een heel dikke knuffel aan de beestjes in Ruinen!

Groetjes,
Esther

• 25 Maart 2011 - 13:20

Jacoline:

Nou, we hebben hier weer een heerlijke lente dag. Ik heb gisteren de eerste dames op blote voeten en slippers al gesignaleerd... Echt waar ;-)

De temperatuur is zo'n graad of 15 en veel zon, hoewel we nu wat meer wolken hebben.

We zijn hier druk bezig met de voorbereidingen van Ewalds verjaardag. We gaan Indisch eten (met een man of 40) Tja... de volgende beter voor jou!

Een dikke hug XX

• 25 Maart 2011 - 15:10

Marjo:

Vandaag weer een berichtje van je,leuk. Ik vind het toch apart zo'n eind hier vandaan en toch zo dichtbij.
    De crocusjes zijn hier al weer uitgebloeit nu zijn de narcissen aan de beurt, ook div. struiken staan alweer in bloei.
    Groetjes uit Raalte en knuffel