Ode aan Eddy! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Ode aan Eddy! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Ode aan Eddy!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Maart 2011 | Canada, Hamilton

Oké dit klinkt een beetje overdreven, maar op verzoek van de heer Rodijk himself :) hier een berichtje over hoe belangrijk het is dat je thuisfront je steunt op een reis als deze!

Want iedereen thuis vindt mijn reis natuurlijk heel tof, en Eddy maar een beetje zielig dat hij alleen achterblijft... (oké, ik hoef er dus niet meer op in te gaan dat hij hetzelfde heeft gedaan bij mij...toen in China...en Griekenland...en dat we toen enorm hebben genoten van de vakantie aldaar ;) ... Want dat zou natuurlijk veel te feministisch zijn :P)

Gelukkig heeft hij ook een goede achterban (Simon niet te veel samen feesten he, voordat ook jouw meisje weer terug komt ;)) het pubquiz team, familie, oud bestuur en niet te vergeten de heren van de recreatieavond... Kortom kuch, kuch, bier, kuch, aanspraak genoeg ;)

Maar hierbij dus een berichtje over het wel en wee aan de Maanstraat, over het wakker blijven tot zijn meisje eindelijk thuis komt van haar werk en de skype aan zet (let wel 6 uur tijdsverschil...ook daar kan Simon over meepraten), over de gesprekken en de mailtjes... En dan het pakketje!

Want toen ik vanmiddag thuis kwam van mijn werk stond er een pakketje voor mijn deur! Gevuld met, jawel: Hagelslag! Cup a soep, bandenplak setje en fietspomp! Dus ik kan nu ook thuis de nodige kleine reparaties uitvoeren! Echt super handig!
Ook het stripboek Dr. Slump was aanwezig, voor wie het niet weet: hier zit een verhaaltje aan vast; Sr. Slump is een Japanse Comic, die je dus echt van achter naar voren, en rechts naar links leest. Het is een hilarisch verhaal, soort parodie op Pinoccio, maar dan in de vorm van een meisjesrobot, die we hebben gelezen in een van de hostels in Japan. Dus hier kan ik weer een paar uurtjes heerlijk mee relaxen!
En nog wat handige kledingstukken die de eerste reis niet meer in de koffer paste :)
Ook Boonanza is meegekomen, dus ik ga eens op zoek naar de Engelse vertaling van deze bonen en kijken of ik mijn huisgenootjes kan porren voor een potje :D

Dank je wel! Jullie begrijpen wel dat dit even gemeld moest worden op de waarbenjij ;)

Verder gaat het leventje hier gewoon door, het werk is super interessant op het moment, dus ik moet erop letten dat ik de tijd niet vergeet en de yoga nog haal :) Helaas is het weekend nog niet gevuld... Dus daar ga ik de komende dagen nog even over nadenken. (hebben jullie nog tips?) Inmiddels heb ik een rijstepap recept met succes uitgeprobeerd en smaken de geknutselde maaltijden prima (tja, ik wordt nu eenmaal vrolijk van lekker eten :) Helaas hadden ze op het maple syrup festival geen mogelijkheid om je eigen sap van de bomen te tappen, of hun zelfgemaakte stroop te kopen (ze produceerden gewoon te weinig)..dus ik ga nog ergens op zoek naar die fantastische combinatie van hopjes drop en stroop!

Jullie allemaal een heel lieve groet uit een minder wit Canada (de sneeuw trekt weer weg!). En tot de volgende update!

Esther

P.S. Ik vind het echt super dat jullie allemaal iets terug typen!! Echt heel leuk dus een extra dikke knuffel!
@ Alina, toets gehaald?
@ Suzanne, het werk is tegenover (en samenwerking met) het ziekenhuis, ik heb inderdaad vandaag het eerste contact met een patiënt gehad...al ben ik bang dat het hierbij blijft voorlopig. Wel veel overleg met artsen hier, die vinden het echt een leuk project en blijven zich verbazen dat iemand uit Europa langs komt :P Dus die zullen we eens wat laten zien van de kennis uit Enschede ;)

  • 31 Maart 2011 - 07:14

    Eddy:

    YES, m'n eigen topic en de eerste die mag reageren!

    Evelien is duidelijk druk met de koffer inpakken.. want twee keer de eerste dat is toch wel heel bijzonder..

  • 31 Maart 2011 - 07:19

    Eef:

    Hey zusje, ja ze moet ze af en toe een beetje tevreden houden he ;). maar ja, ik heb gemakkelijk praten: vandaag alweer m'n laatste werkdag!
    Het klinkt of je het op je werk goed naar je zin hebt, hartstikke mooi! Wat het weekend betreft... heb je Josh's vriend al gemaild? misschien is het tijd om het mooie Toronto te bezoeken..? ;) succes met plannen!
    kus

  • 31 Maart 2011 - 07:24

    @Ed:

    ja.. ik verzaak een beetje, en morgen wordt het al niet veel beter want dan is het voor het eerst weer uitslapen!! :D maar ik gun je de eer hoor, vooral op je eigen topic. hoeveel hiervan heb je gesoufleerd...?

  • 31 Maart 2011 - 08:14

    Jojanneke:

    Haha, ode aan ed :P Op mijn verjaardagsfeestje zei hij dat ie 2 hoofdtaken had die dag. Zorgen dat hij op mijn verjaardag kwam en jou pakketje verzenden ;)

    Ik heb je kaart binnen! Bedankt!

    Kus!

  • 31 Maart 2011 - 09:00

    Zus:

    hey es, ik heb geen toets gehad, docent was ziek. vervelend voor hem maar ik vond het niet zo erg. Alleen komt de toets natuurljk nog wel maar dan heb ik nog weer wat meer tijd. Vanavond dus naar Enschede. Nee Ed, we komen niet langs... te weinig tijd. Maar fijn dat je zo lekker druk bent en je je werk leuk vind. Ik ga oefeningen bedenken voor mijn zangleerlingen.. aan de slag dus. dikke kus uit een nat groninegn ( weekend wordt zonnig, maar nu nog even niet)

  • 01 April 2011 - 07:02

    Joyce:

    dat is lekker zeg! spulletjes van thuis. zeker met zo veel liefde uitgezocht;)
    Wat fijn dat je werk zelfs zo leuk is geworden dat je de tijd vergeet! Jammer dat wij niet mogen weten wat 't is, wat je maakt me zo wel erg nieuwsgierig:P
    k heb woensdag een sollicitatie gehad voor toa in raalte. Ben niet aangenomen, maar heb wel een stageplek met aansluitende baan aangeboden gekregen!:D is een lekkere egoboost:)
    heb je ondertussen al plannen voor 't weekend?

    Dikke knuffel!

  • 01 April 2011 - 08:35

    Suzanne:

    En? Hoe smaakt de hagelslag? En heb je je huisgenoten al aangestoken met het Boonanza-virus?
    Fijn dat jet het tnt naar je zin hebt in het zkhs. Veel overleg dus. Denk je dat er andere/betere communicatie onderling is dan in NL? Nou, laat ze daar maar een poepie ruiken van je Enschedese kennis?

    Wanneer komt Ed?
    En heb je al weekend-vullende plannen?

    Tot schrijfs maar weer!

    Dikke knuffel uit het Raaltese!

  • 01 April 2011 - 08:36

    Suzanne:

    Gut, lijkt wel een kruisverhoor....Haha! Ben gewoon heel benieuwd....!

  • 05 April 2011 - 08:35

    Marc:

    Goed punt. Moet nog regelen dat ik iets van kaas of hagelslag meesleep naar Vietnam :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Esther

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 26944

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Canada, een nieuw avontuur!!!

07 November 2009 - 23 December 2009

Japan, het land voor Technische Geneeskunde?

Landen bezocht: