Hockey en Toronto - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Hockey en Toronto - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Hockey en Toronto

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 April 2011 | Canada, Hamilton

Hallo hallo!

Bedankt voor alle berichtjes! Goed om te horen dat alles in Nederland nog lekker zijn gangetje gaat! Nu.nl wordt dagelijks op het werk geraadpleegd (tijdens de wog momentjes) maar daar staat (als het goed is) natuurlijk niets over jullie in, dus blijf me op de hoogte houden?!

Het is weer weekend, dus... op zoek naar Canadees avontuur!! En dat betekende voor dit weekend een ijshockey wedstrijd!
Ik dacht namelijk altijd dat ijshockey de nationale sport was van Canada... een vriend van Evelien corrigeerde me (uit Cambodja...waar komen al die contacten toch vandaan :P) het blijkt Lacrosse te zijn (soort hockey maar dan met netjes en niet op het ijs)! Maar gelukkig weten de meeste Canadezen dat zelf ook niet, dus hockey it was.

Vrijdag avond vertrokken we, twee huisgenoten, Julie (van Couchsurfing) en ik naar een echte ijshockey wedstrijd. De De kaarten die we van te voren online hadden besteld plaatste ons met de neus op de voorste rij, in het midden van het stadium, juist achter de ploeg van de ‘uit’ spelers. En hoewel het beschermglas achter hen voorkwam dat we iets konden horen van wat ze zeiden reikte de geur van zweet en adrenaline toch zeker onze zitplaatsen ;)
Wat een spel! Fantastisch om live te zien! De puck vliegt door de baan, zo snel dat ik eigenlijk maar 1 doelpunt echt heb gezien, en de rest in de herhaling op de grote videoschermen heb kunnen volgen. Het speelveld is best klein, en die jongens vliegen de baan over, her en der wordt de zijkant gebruikt als rem of beuk object, waardoor we toch wel blij waren dat de spelersbank zich tussen onze stoelen en het ijs bevond ;) De thuisspelers waren verreweg de sterkste in de eerste 2 sets van 20 minuten, maar in de laatste bouwde de spanning zich op toen er nog maar 2 verdedigers over waren en de overige 3 op de bank moesten ‘afkoelen’ vanwege kleine vechtpartijtjes... Spannend spannend! (thuis heeft uiteindelijk gewonnen met 8-5)
Wat ook erg grappig was dat de aanhangers van de verschillende teams niet apart zaten, dus er werd hoe dan ook om ons heen gejuicht, of de thuis of uit spelers nu scoorden of niet :D Tussen de games door werd het publiek ook goed vermaakt met spelletjes voor de kinderen en gratis pizza/andere aanbiedingen voor bepaalde zitplaatsen... Nope, helaas hebben we niets mee naar huis kunnen nemen, behalve het aanmoedig handdoekje, waar hevig mee gezwaaid is!

Op de terugweg wilden we een huisgenoot afzetten zodat hij naar zijn vriendin in Toronto kon gaan, maar de ietwat aparte navolging van de tomtom leidde ons naar hartje Toronto zelf. En als je daar bent dan moet je...precies... toch even van de omgeving genieten! Dus een lokale pub heeft ons van een snack en wat drinken voorzien, en voor we het wisten was het alweer half 2...nog een uurtje naar huis rijden, en toen vielen de oogjes toch echt dicht ;)

Vandaag was dus een dag van rustig aan doen, en dat lukte prima in het sportparkje met het gezicht in de zon. Want vandaag lijkt het eindelijk echt lente te worden. Het was super zonnig, en direct zie je de boel transformeren. Mensen in korte broeken! (mij nog te koud :S) de stoepen worden geveegd en onder de oude bladeren komen de krokusjes en sneeuwklokjes tevoorschijn!
Ik heb begrepen dat het in Nederland ook een super weekend was (motor rij weer, zucht!!). Dus geniet ervan, ook morgen!

Hopelijk is het hier morgen ook zo lekker, want het plan is om naar Toronto te gaan!

Tot het volgende verslag!

Een dikke knuffel, Esther

• 10 April 2011 - 11:10

Marjo:

Hallo wereldreiziger,

Ik vind het geweldig zo als je je vermaakt.
    Steeds weer op onderzoek uit naar nieuwe dingen. Een heel ander land vergeleken met Nederland.
    Ed komt binnenkort ook naar Canada voor de nodige knuffels.Jullie gaan toch niet emigreren? Dat keuren Jos en ik niet goed hoor!
    Veel plezier samen.
    Groetjes en knu

• 10 April 2011 - 11:11

Marjo:

fels uit Raalte

• 10 April 2011 - 19:07

Eddy:

En hoe smaakt het Torontaanse bier??

• 11 April 2011 - 07:11

Joyce:

Wouw wat een wedstrijd, k zie 't bijna voor me;) mooi verteld! klinkt alsof je je prima aan 't vermaken bent:)
    't was hier idd ook erg mooi weer, veel van 't zonnetje kunnen genieten en plantjes in de tuin gezet:P Nu helaas weer een weekje werken tot 't volgende weekend.

• 11 April 2011 - 07:45

Eef:

en, hoe was Toronto? gezellig pub of meer een voetbal kroeg? ben heel benieuwd naar de vergelijkingen! tof dat je iig een ijshockey wedstrijd heb gezien, en lacrosse ken je ook wel uit ned toch? wordt al echt een studentensport in Grunn... maar dikke kus en ben benieuwd naar de 'grote stad'!