Maandag – Vrijdag: Eddy in Canada!! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Maandag – Vrijdag: Eddy in Canada!! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Maandag – Vrijdag: Eddy in Canada!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 April 2011 | Canada, Hamilton

Hoi hoi allemaal,

Zo, ik heb jullie een weekje verwaarloosd, en geen berichtjes achter gelaten. Maar dat wordt nu ruimschoots ingehaald :) we hebben zo veel beleefd deze week! (vandaar dat de berichtjes zijn opgesplitst)

Eddy is maandag aangekomen op het vliegveld in Toronto, en na een busrit van 2 uur en een vliegreis van ±9 uur konden we eindelijk weer een echte knuffel uitdelen, in plaats van de digitale communicatie!
Helaas moest er van dins- tot donderdag nog gewerkt worden, maar gelukkig heeft Eddy zich vermaakt door vooral veel kilometers af te leggen in Hamilton zelf, watervallen ontdekken op de route langs de Escarpment, waarbij hij hier en daar bijna een tuin binnen struikelt of een slang laat schrikken. Maar wat is het leuk om thuis te komen en je verhaal kwijt te kunnen over het werk, samen de avonden te vullen en alles te vertellen wat je hebt meegemaakt! Ik kan hier wel gewend aan raken...!

Dinsdag zijn we uit eten geweest met de groep van Couchsurfing, deze keer naar een Ethiopisch restaurant: ‘Wass’. Wat een lekker eten! Met een groepje eet je van een grote schaal, je scheurt een stuk van een soort pannenkoek af, en daarmee eet je een stukje vlees of andere saus. Gezellig samen delen en eten, en ondertussen heel veel verhalen uitwisselen!

Donderdag werd het lokale bier geproefd bij The Ship, ik had een post geplaatst op de CS website, en ook een huisgenoot was te porren om het einde van zijn tentamens te vieren. Kortom, het werd weer een gezellige avond, waarin Eddy ook mijn nieuwe vrienden hier in Hamilton kon leren kennen. En natuurlijk het Canadese lichte bier, met varianten als Strawberry en Raspberry (mijn favoriet ;)). (nee, het is niet zo zoet als het klinkt hoor)

Goede Vrijdag was gelukkig een vrije dag voor iedereen, dus hadden wij ook een mooie planning gemaakt. Eddy heeft een auto gehuurd en wij gingen op weg naar de Webster Falls. Een grote waterval in een stukje natuur vrij dichtbij, met een bergtop met uitzicht op Hamilton. We hadden gehoord dat het er best mooi was, en een lekkere wandeling aan vast zat. En dat was niet gelogen! Het was gelukkig erg lekker weer, en we hebben genoten van de watervallen, een Ribbon en Curtain (lint en gordijn, dat betekend dat de waterval langer is dan hij breed is, en andersom, Niagara bijvoorbeeld is een echte curtain). Helaas was verder echt alles dicht! Ook de 24h winkels, dus het einde van de dag was erg relaxed, we hebben wat rondgereden in de gehuurde Suzuki, bijgenaamd de vissenkom en sprintertje door de verhuurder. :P

• 26 April 2011 - 06:38

Eef:

wauw zus, wat een boel berichtjes ineens! Super om te lezen dat jullie zulke heerlijke dagen hebben gehad samen! Komende week nog nagenieten en dan alweer vooruit kijken op de volgende keer dat Ed naar je toe komt! kus