Zondag: Niagara falls - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Zondag: Niagara falls - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Zondag: Niagara falls

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 April 2011 | Canada, Hamilton

Berichtje nummer 3: Het einde van Eddy’s bezoekje kwam helaas alweer in zicht, maar niet voordat we naar de Niagara Falls zijn geweest!
Dus zondag ochtend is de auto aangetrapt, en gingen we op weg naar Niagara on the Lake, het dorpje echt op de grens van de Niagara rivier en Lake Ontario. Dit is net zoiets als St. Jacobs, een heerlijk klein dorpje, met erg goed onderhouden tuinen en veel plekjes om als toerist je hart op te halen. Wat me opviel waren de tulpen, crocussen en zelfs narcissen! Ze stonden in bloei, en hoewel het niet zulk mooi weer was als gisteren, hebben we toch van het begin van de lente genoten.

Ook Fort George is bekeken, een fort voor de aanvoer van belegeringsmateriaal voor tijdens de oorlogen tegen de Fransen en Amerikanen. Het fort heeft niet erg lang gediend, en was volledig vernietigd, maar de Canadezen hebben weer een stukje geschiedenis gevonden, dus is het gedeeltelijk herbouwd. We zijn er maar omheen gelopen en hebben de aanvalsstrategieën besproken tegen de Amerikanen aan de andere kant van de rivier. ;)

De reis ging verder langs de Niagara rivier, langs de Whirlpool, waar de rivier een bocht neemt van 90 graden, en een aantal draaikolken ontstaan. Helaas niet zo spectaculair als het klinkt. En toen kwamen we eindelijk bij de grote watervallen aan! Fantastisch, het was erg mooi dat is waar! Er lag nog sneeuw en ijs onderaan de watervallen en het geraas van al dat water doet je toch beseffen wat een geweld daar gaande is. De tocht achter de watervallen langs viel een klein beetje tegen, maar als toerist moet je toch bepaalde dingen gedaan hebben ;) voor ons was dat vooral heel veel foto’s maken, en lekker langs de rivier heen en weer wandelen.
Omdat de watervallen ‘s avonds verlicht zouden zijn, zijn we nog even blijven plakken en hebben gegeten bij een echte Amerikaanse Applebees (steak en ribbs, dat moest er natuurlijk wel een keer van komen ;)
De rode, roze en groene watervallen spraken ons iets minder aan, maar we hebben ons uitermate vermaakt door te kijken naar alle toeristen die in de auto zittend een foto kunnen nemen van de watervallen en dan verder rijden ;) wonderlijk!

• 26 April 2011 - 11:15

Zus:

nou ja laat ik dan bij berichtje 3 wat ztten, dat is nog leeg. Heel leuk om te horen wat jullie allemaal mee hebben gemaakt. Ik heb net een herlijk paasweekend gehad, veel in de zon zitten, er weinig voor school doen. Dus ik moet heel hard aan de slag. Veel soggen is er niet bij. maar dat geeft niet, ik heb wel weer zin om wat te doen. Morgen lekker zangles, alle 'problemen'aan pakken. Gelukkig schiet het jaar al op. Nog 2 maandjes dn overgangsexamen!

ik ben dus al klaar wanneer jullie weer terugkomen met zijn 2en. Precies de dag ervoor heb ik mijn examen. Die woensdag moet ik nog wel op school zijn waarschijnljk maar dat zien we dan wel weer. Werkse voor nu ieg !

je zus