sumo giganten - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu sumo giganten - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

sumo giganten

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 November 2009 | Japan, Fukuoka

lieve allemaal!

Wat een leuke reacties allemaal!
Om maar meteen wat roddels uit de lucht te halen... tante worden is er gelukkig nog even niet bij ;) In Japan is het geboortecijfer echt heel erg laag, en dat willen we natuurlijk niet veranderen!
Wat betreft de zuurkool met worst, mmjammie, daar heb ik echt wel zin in! Maar om eerlijk te zijn ben ik vaak alleen maar positief verrast door het eten wat hier op je bord terecht komt! Zelfs de rijst is goed te bikkelen!

Maar dan over vandaag, onze motivatie voor Fukuoka was natuurlijk het sumo worstelen!! En daar zijn we ook heen geweest, het was een enorme happening! Aangezien alle hotels en hostels al ruim van te voren bezet waren, zijn we vanmorgen maar op tijd vertrokken naar het tournament. Helaas toen we daar vanmorgen om 8.30 stonden met onze ticket, bleek alles nog leeg... Het duurde even voor de eerste kolossen gingen knokken, maar dat was zeker de moeite waard!! Een Engels boekje verklaarde gelukkig veel van de gebruiken.

Tussendoor zijn we nog even wezen kijken naar de bekende speedboat racen! We verbaasden ons over de 2 enorme zalen vol mensen die zaten te kijken (en te gokken) naar een groot scherm waar de eenpersoons bootjes te zien zijn... de enorme kuip water ervoor was helaas leeg, dus echt live opspattend water was er niet...

Nog een stukje lopen verder ligt Canal city, schijnbaar een van de `must sees` in Fukuoka. Het is een grote city mall, met waterkanaal en heel veel kerstversiering en fontijnen shows, voor ons een beetje Amerikaanse bedoeling...
De inktvis bolletjes smaakten echter prima!

Hierna was het tijd om terug te gaan naar het tournament, tijd voor de finale!! Naarmate de tijd vorderde, kwamen de betere worstelaars, meer publiek en werd iedereen enthousiaster! Een leuke chaos en veel meer enthousiasme dan je van de stille Japanners had verwacht!

Vanavond zitten we in een hostel, waar per toeval ongeveer 12 mensen van de studiereis verblijven, dus we hebben de `woonkamer` al overgenomen en de computers bezet ;) Een lekker gezellige bende om iedereen na de studiereis op lekker ontspannen wijze weer te zien.

Morgen weer vroeg op naar Nagasaki,
we zijn benieuwd naar wat die stad ons te laten zien heeft!
Tot zover is iedereen heel behulpzaam, deze hostel baas is erg relaxed en heeft voor ons twee nieuwe geboekt! Dus voor komende week is het plan getrokken... Nu lekker reizen en genieten!

Sayonara!!

• 29 November 2009 - 13:52

Alina:

hey moppie,

je zult wel blij zijn je ventje weer in je armen te kunnen sluiten. Ik had de roddels wtb tante worden even gemist. Had leuk geweest...;)

veel plezier in nagasaki!

• 29 November 2009 - 15:22

Jacoline:

Ja, eindelijk bijgelezen!! Tjonge, wat een ervaringen allemaal. Natuurlijk is het nu dubbel zo leuk met Eddy aan je zij ;-) Hoewel ook misschien dubbel zo zwaar?? ;-P

Ik vond de foto op het webverslag van de reis waarop jij van achteren te zien bent en al die loslopende Japanners op het plein wel indrukwekkend... Volgens mij is dat wel een mooie illustratie voor je hele reis.

Geniet nog!
    Groet,
    Je tantetje J.

• 29 November 2009 - 18:50

Kirsten:

hey es! en eddy :) Leuk joh die verhalen! Ben benieuwd wat jullie verder allemaal nog gaan zien! hier vieren we ondertussen alweer bijna sinterklaas :) Het weer is onverminderd regenachtig maar wie weet sneeuwt het wel als jullie straks weer terugkomen..
    Knuffel!

• 29 November 2009 - 21:31

Michelle:

Hallo lieve Esther en Eddy,
    volgens mij vermaken jullie je wel hè?!:) Die inktvis bolletjes waren toch niet meer rauw he? Dat je ze al spartelend rond het stokje moest draaien? (blehh)
    Geniet van jullie verdere reis en ik ben benieuwd naar al de verhalen. Zelf begin ik morgen in Veldhoven, dus voor mij ook een nieuwe start!
    Dikke knuffel en heel veel liefs
    Michelle

• 30 November 2009 - 23:18

Jos:

Voor alle lezers, Ed is op de basisschool al eens schoolkampioen sumo-worstelen geweest. Bewijs met foto's leverbaar. Alhoewel Ed een stevig kereltje is, kwam hij niet door de ballotage bij de echte Sumo-kolossen.
    In Nagasaki zullen jullie ook wel de nodige herinneringen aan die 2e atoombom zien, waardoor vlak erna de Japanners capituleerden en WO II voorbij was. Zelf ben ik vroeger eens met mijn vader in het oorlogsmuseum in Overloon (Brabant) geweest en dat heb ik dus blijkbaar nooit vergeten. Die indrukken zullen jullie zeker ook aan Nagasaki overhouden.
    Heerlijk toch jongens om zo weer samen een geweldig avontuur mee te maken. Graag wat beeldmateriaal voor de thuisblijvers maken en meenemen. Ik geniet op afstand met jullie mee. Vooral heet van de naald blijven schrijven. Gr.