Weer een nieuwe stek - Reisverslag uit Beppu, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Weer een nieuwe stek - Reisverslag uit Beppu, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Weer een nieuwe stek

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 December 2009 | Japan, Beppu

Konnichiwa!

Zo, de spanning van gisteren achter ons latend, vertrokken we ditmaal op normaal uur naar Beppu. Het is een hele reis (4 uur is lang in Japanse begrippen), met vooral veel naar buiten kijken en af en toe een tukkie.. De treinen hier zijn niet zo stabiel, en we willen het ontbijt wel binnen houden ;)

Na een snelle overstap in Fukuoka, en het omdraaien van de stoelen (je rijdt in principe nooit achteruit in de trein, maar elke bank van 2 personen kan omgedraaid worden, zeer vernuftig systeem) komen we uiteindelijk om 14.00 aan in Beppu. Deze stad wordt gekenmerkt door de rijk van onsen voorziene omgeving. Een onsen is eigenlijk een warm water bad, het water komt van een soort gijsers uit de grond, maar spuit niet omhoog. Op veel van deze plekken is een heus kuuroord, of openbaar bad gebouwd waar je in kunt. Uiteraard met een gehele Japanse was-procedure hieraan voorafgaand.
Daarnaast is voor ons Beppu een vaste stek om naar Mount Aso (Aso-san) te gaan.

In Beppu aangekomen was het hoog tijd voor lunch, ditmaal hebben we de Italiaanse invloed uitgeprobeerd bij de Jolly Pasta... prima dus.
Tevens is Beppu een havenstad, maar als we hier lopen zijn we toch wel heel erg trots op het Scheveningse strand (en ander Nederlandse stranden). Geen zand uiteraard, maar betonblokken vormen hier het uitzicht.

Uiteindelijk bij het hostel aangekomen blijkt dit weer een prima huiskamer sfeertje te bevatten. Met ditmaal een dormatory (even de rekening in de gaten houdend...), 1 douche voor (gokken we) op het moment 15 mensen, en een relaxt grote keuken/woonkamer met aparte tatamikamer... voor de liefhebbers onder ons ;)... Het blijft iedere keer een verrassing waar we terecht komen, maar er valt altijd te ouwerhoeren!! De kenners onder ons weten dat dhr. Rodijk zeker van een praatje houdt, wat een aantal goede tips voor de komende 2 dagen heeft opgeleverd!

Samen met de tips van de vrijwillige opa`s van het Foreign Tourist Information Center, die op deze manier hun Engels goed aan het bijschaven waren, hebben we alweer een aantal mooie dingen gepland.

Ook hebben we voor het eerst een grote supermarkt gevonden, deze is anders dan de Lawsons/Seven Eleven en andere convenient stores van de grote steden, en we hebben zelfs de ingredienten gevonden voor een heerlijk avondmaaltijd van Pannenkoeken en ontbijt van Cruesli met yoghurt. Bepaalde westerse eetgewoonten krijg je er gewoon niet uit! (Of de Japanse er niet in.. net hoe je het bekijkt)

Morgen dus vroeg eruit, voor een bezoek aan de grootste (nog actieve) vulkaan in Japan, we hebben er zin in!

Sayonara en groetjes uit Beppu

• 02 December 2009 - 12:12

Joyce:

Heyy dat is alweer snel een nieuw berichtje:)

Klinkt echt super:) ben heus wel een beetje jaloers.

veel liefs vanuit nederland!

• 02 December 2009 - 12:34

Eef:

Hey lieverds, wat een gereis! Kan me voorstellen dat je de trein nu wel kent ;). Maar komen er nog foto's op deze site? Ben heeel benieuwd naar hoe het er bij jullie uitziet!
    geniet! -x- je zus

• 02 December 2009 - 12:34

Michelle:

Dag lieve E&E,

jullie hebben het maar goed daar geloof ik! Behoorlijk imposant lijkt me die vulkaan, ook veel mooie vruchtbare grond eromheen? Ik verwacht een uitgebreid verslag morgen;)!..
    Veel liefs,

Michelle

• 02 December 2009 - 12:53

Marjo:

Veel foto's maken dan kunnen wij ook genieten van het mooie Japan.

Jullie beleven veel avonturen, misschien toch een boek schrijven?

Groetjes uit het warme Raalte, maar koude Holland.