Aangekomen in Hiroshima! - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Aangekomen in Hiroshima! - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Hiroshima!

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 December 2009 | Japan, Hiroshima

He abonnees!

Leuk dat jullie ons nog steeds volgens op het wereld wijde web! Er zit al ruim een week op, en nog maar ruim 2 weken te gaan!

Bij iedereen de sinterklaas avond goed bevallen??
Hier wordt continu nagedacht over cadeautjes voor sinterklaas bij de Rodijkjes (in januari) hoewel alles hier uiteraard al tijden in de kerstsfeer verkeerd.

Vandaag wortd het verhaal getypt vanuit een superdruk hostel met allerlei talen en accenten die links en rechts door de kamer vliegen. Daarnaast zijn er ook nog studiereis genoten die in hetzelfde hostel verblijven dus een en al gezoem van activteit.

Eigenlij kis er vandaag vrij weinig niet naar planning gegaan, dus eigenlijk een beetje een saai verhaal voor de verandering.

Vandaag was het plan om naar Hiroshima t egaan, de stad die vooral bekend is vanwege de eerste atoombom die is gebruikt voor oorlog doeleinden ‘little boy`.
Het vertrekpunt was nog steeds Fukuoka en na een rustyig ontbijtje stapten we zonder problemen op de Shinkansen. Voor Eddy was dit de eerste keer maar een groot verschil met de luxere sconic treinen was er niet. De stoelen zaten nog steeds prima en het tempo lag ietsje hoger.

Na ruim een uurtje stonden we in Hiroshima en zochten al snel ons hostel op om de bagage te dumpen (twee grote trekrugzakken, en twee normale rugzakken) wat een hele opluchtig was.
De middag gevuld met een wandeling door het peace park en een bezoek aan het Hiroshima Peace museum waar het verhaal van Nagasaki nog eens dunnetjes werd overgedaan en wat nog steeds indrukwekkend was. Maar twee keer zo'n deprimerend museum is ook wel genoeg.

Vervolgens lekker wandelen toen we plotseling bij het Horoshima catsle stonden, dat compleet was afgebrand aan het eind van 1945 en daarna weer netjes is opgebouwd.
Niet naar binnen geweest, maar vooral rond geneusd door het park er omheen.

Vervolgens eens opzoek geweest om ergens `okinomijaki` te gaan eten. Iets met kool, ei, noodjes spek en vooral heel lekker.
Esther was gids en stapte stevig door.. Toen we enigszins in de buurt zouden meoten zijn was het allemaal niet zo bekend.
Twee straten verder was het eindelijk raak en we doken een gebouw in en name de lift naar de derde verdieping waar de gehel verdieping was gevuld met okinomyaki tentjes.
Voor het idee:

Eigelijk betsaat de bar uit 1 grote bakplaat waar het gerecht voor je neus wordt bereid, en het dus ook warm blijft als je nog wat verder aan het babbelen bent of flink aan het slurpen bent van je grote glas bier.

Met een groet volle buik strompelden weer rustig de stad door richting ons hostel om dit verhaaltje te typen en even rustig een boekej te lezen.

Groetjes uit Hiroshima!

Het plan voor de aankomnde dagen is dagtripjes vanuit hiroshima en over een paar dagen richting Osaka te vertrekken. Maar dat lezen jullie uiteraard nog tegen die tijd!

E&E

• 06 December 2009 - 15:13

Jacoline:

Sinterklaas is hier ook al weer vertrokken en heeft ons behalve met kadootjes (leuk!) opgescheept met regen, regen en nog eens regen. Pff, ontzettend saai. Bij jullie is het beter, zo te lezen!

Enneh: hoe zit het nu met de foto's? Een beetje doorlinken naar plaatjes op Google, dat bewijst nog niet dat jullie echt in Japan zitten hoor ;-)

Tantetje J.

• 06 December 2009 - 16:38

Michelle:

Hallo lieve E & E,
    hier is sinterklaas weer uitbundig gevierd. Pepernoten, schuimpjes, chocolade...het kon niet op;).
    Jullie blijven maar doorgaan met die mooie verhalen om ons hier in Nederland jaloers te maken geloof ik:P!
    En ik sluit me helemaal aan bij Jacoline, dat we hier enorm benieuwd zijn naar JULLIE foto's! :)
    Liefs
    & dikke knuffel Michelle

• 06 December 2009 - 19:13

Eef:

hey lieverds,
    hebben bezoek gehad van een heel verre sinterklaas (eentje uit Japan, hebben jullie wel ontmoet zeker ;)) en het telefoontje werd zeer gewaardeerd!
    wat zijn jullie veel aan het heen en weer reizen zeg! blijft er nog wel wat over voor die resterende 2 weken?!
    in ieder geval heerlijk om zo mee te lezen!
    kus vanuit het (inderdaad) zeer natte Nederland

• 07 December 2009 - 06:53

Mark En De Rest:

Hey Esther en Eddy,

Kom er net achter dat jullie ook een reisblog hebben! Ziet er allmaal prima uit! Dat okonomyaki eten klinkt me weer als muziek in de oortjes... mjam!

Veel plezier in Osaka!

Groetjes uit Iriomote!

Ook van Renee, Aniek, Myrthe, Gert-Jan en Jan!

Mark