Weer een nieuwe stek - Reisverslag uit Osaka, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Weer een nieuwe stek - Reisverslag uit Osaka, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Weer een nieuwe stek

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 December 2009 | Japan, Osaka

Hallo lieve reisvrienden,

Het berichtje van gisteren is net geplaatst, en alweer hebben ze zoveel beleefd ;)

vandaag was het weer tijd om de grote tassen op onze schouders te gooien, toch maar de tram te nemen, en op de erg relaxte JR Shinkansen te stappen op weg naar Osaka. We hebben onderweg nog even naar Himeji-jo gezwaaid, maar hadden niet veel zin om uit te stappen. Vandaag staat Osaka-jo op het programma (het derde en voorlopig laatste kasteel, hoewel erg mooi heb je met 3 kastelen alles wel gezien ;) ).

Twee luze broodjes konden onze dag niet stuk maken, want als je vroeg op moet staan, is er weinig tijd om te ontbijten. Gelukkig zijn er hier in Japan erg goede voorzieningen voor een gevulde buik, dus met een broodje in de hand puzzelden we waar de deuren van de trein open gaan. het is hier zo uitgebreid aangegeven! er stoppen gemiddeld 4 soorten treinen per perron, en op elke paal, en op de vloer staat waar de deuren van welke coupe, gereserveerd of niet, roken of niet, etc. open gaan. Hier kunnen ze bij de NS heel erg veel leren!!

In Osaka aangekomen kunnen we wederom de bagage gemakkelijk dumpen in het hostel. We zijn nu al aardige reizigers en houden het tempo er aardig in. Helaas een onderschatting van de afstand en een minder gedetailleerde kaart dan gedacht doet onze wandeling erg lang duren. Er zijn natuurlijk niet voor niets metro`s aangelegd hier...

Na het kasteel is het voor ons, maar vooral voor Eddy tijd om naar het langverwachtte aquarium te gaan!

shit.. alweer problemen met die &%!"$ computer... hierbij poging 2...

De 12 meter lange walvishaaien zijn zeker de hoofdattractie van deze zaakmaar ook de dolfijnen en andere in en rond het water levende dieren zijn erg leuk! zolang deze maar achter het 30 cm dikke acrylglas blijven zitten vind esther ook alles goed ;)

We hebben hier lekker lang rond gelopen, waarna onze moede voetjes en een leeg gevoel in de maag ons terug deed keren naar het hostel. hier zijn de douches en de supermarkt al getest, en wordt het tijd voor een korte avondwandeling.

we zijn de computers al aardig zat.. maar gelukkig doet een zeer schoon en relaxte hostel veel goed!

Morgen naar Kyoto!

Een dikke knuffel uit Osaka,

E&E

• 09 December 2009 - 15:42

Michelle:

Wow, een rustige dag in jullie programma, althans zo lijkt het :)
    Die berichten zijn bijna niet bij te houden!;)
    Maar wel super leuk, dus blijven posten!!
    x Michelle

• 09 December 2009 - 17:55

Jos :

Hallo luitjes
    Ik zie dat je in noordelijke richting gaat.
    Links passeer je Kobe, waar volgens mij enkele jaren geleden een flinke aardbeving is geweest.
    Hoe is de richting van de rest van de tour? Heb je nog wat leuke aadrijkskundige aanwijzingen die ik op Google-Earth kan spotten? Bv de naam van het hotel of de berg waar je weer bovenop gaat staan. Eindstation Tokyo neem ik aan. Pas daar dan wel op Sarin-achtige metroreizigers.
    Gr. J&M en Herlud