Oosters met een Japans tintje! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Oosters met een Japans tintje! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Oosters met een Japans tintje!

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 December 2009 | Japan, Kyoto

Hallo achterban!

Kijkend naar het laatste nieuws in Nederland lijkt het wel komkommertijd!

Het normale nutteloos surfen op het web begint dus snel te vervelen, dus plaatsen we snel een stukje op de website!

Vandaag was het tijd om Kyoto eens odner de loep te nemen, en dit keer per fiets!
Bij het hostel hadden we een foldertje opgesnorkeld, en we begonnen de wandeling naar de verhuur... Een flinke wandeling later (40 minuten) kwamen we aan bij de verhuur en konden we onze fietsen bemachtigen. Uiteraard zouden we op de terugweg gemakkelijk de metro nemen!

Met het zadel op standje max., want de fietsen zijn niet bepaald groot, en een japanner fiets normaal ook zo`n beetje met zijn hoofd tussen zijn knieen, kortom geen gezicht.

Het eerste bezoek was aan het zilveren paviljoen, dat niet met zilver bekleed is. Dit omdat ze daar op het laatst geen tijd meer voor hadden.. Hoewel het huisje waar het omgaat best aardig is draait het echter meer om d etuin, waar alles strak geharkt en ontworpen is. Een echte japanse tuin.

Na een leuke wandeling waagden we ons weer door het verkeer, en moesten ons er af en toe aan herrineren dat we links moesten fietsen. De meeste japanners fietsen heir op de stoep, maar omdat voor geen meter opschiet is het ook normaal om stukjes over straat te smokkelen.. we hebben dan ook veel gesmokkeld..

Als fietser ben je eigenlijk een beetje vrij om te doen wat je wilt
Eddy:
Hoeveel Japanse verkeersregels zouden we hebben gebroken vandaag?
Esther:
? Geen, want voor fiesters zijn hier geen regels!

na een lange fitstocht kwamen we aan bij het gouden paviljoen, aangelegd door de vader van de bouwer van het zilver paviljoen. Ook hierin staat een gebouwtje, maar hier is men wel toegekomen deze te bekleden met goud.
Wanneer je de hoek om komt en het voor het eerst ziet is het wel WOW!
Het glom en blonk, zelfs op een bewolkte dag als vandaag.
Zie:

Hier was de tuin ook wel aardig, maar lang niet zo mooi als de eerste van die dag. Maar goed het was ook moeilijk die te overtreffen.

Weer wat stunts doo rhet verkeer hebben we nog wat andere bezienswaardigheden aangestipt, door de stad gewandeld, geworsteld met massa stromen mensen op het durkste punt van de stad, om vervolgens in het donker langs het water weer terug te fietsen naar de fiets verhuurder.

PFF>>.dat was mooi oerhollands fietsen in het verre oosten!

Om de dag in stijl af te sluiten vervolgens nog (OOST)sushi met (WEST) rosti driehoekjes verorberd!!
Lekker snel super makkelijk..
En nu.. lekker op onze kont een filmpje kijken in het hostel..

Morgen gaan we weer actief doen, met een mooie `hike` ergens in de buurt!

Groetjes vanuit Kyoto!

E&E

• 12 December 2009 - 18:15

Jacoline:

Ja, vergeleken met jullie spannende avonturen, maken wij natuurlijk niet veel mee ;-) Maar goed: de zon scheen vandaag, en dat is al genieten. Enneh, fietsen met m'n hoofd tussen m'n knieen? Nou, dan liever op m'n EIGEN hollandse fiets;-)

Die gouden tempel ziet er wel flitsend uit, zeg! Fijn dat er Google is, anders hadden we nog geen foto gezien (oh, sorry, op 1 - zeer mooie - na) ;-)

tantetje J.

• 12 December 2009 - 22:54

Jos:

Hallo Theo
    Grappig om op de site van je dochter zo even te kunnen communiceren.
    Is het niet prachtig om zo hun reis te kunnen volgen. Vroeger belde je bij een buitenlands verblijf één keer naar huis voor een paar guldentjes in de telefooncel. En zo ver weg. Ik denk niet dat ik daar ooit zal komen. Maar zeg nooit nooit. De last samurai is dan wel gestorven, maar er is natuurlijk wel veel te zien. Die Japanners hebben natuurlijk ook een hele geschiedenis waarin ook onze voorvaderen nog een grote rol hebben gespeeld. Ik vind het geweldig dat ze zoveel opsnuiven van deze voor ons vreemde cultuur. Het leert ze weer veel over hoe de wereld in elkaar steekt. Zeker als je veel kennis verkrijgt van de Japanners in de straat en hun dagelijks leven. Natuurlijk horen daar af en toe de nodige ontberingen af bij. Maar mijn motto is: wie nooit wat ziet of meemaakt heeft ook niets vertellen. Groeten uit het mooie Raalte.