kort verhaal - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu kort verhaal - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

kort verhaal

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 December 2009 | Japan, Kyoto

Hallo lieve lezertjes,

Vandaag zullen we proberen het verhaal kort te houden. Morgen weer vroeg op, dus vandaag op tijd de oogjes toe!!

vandaag zouden we naar de Suzuki fabriek/showroom gaan in Hamamatsu. Zouden is inderdaad het goede woord, we zijn uiteraard helemaal goed in Hamamatsu aan gekomen, echter daar bleek dat de showroom op maandags dicht is en je eigenlijk ook nog moest reserveren! rare knakkers... komen we helemaal uit Nederland..
Maar op het treinstation was ook een voorbeeld van de nieuwste Vmax van Yamaha te zien, (evenals een nieuwe vleugel maar das voor ons natuurlijk minder interessant ;) )
dus hebben we de aardige baas van de informatiebalie gevraagd hoe we daar konden komen. Hij heeft even gebeld, en na een andere trein,busrit en het volgen van 2 andere Japanners die ook naar de fabriek gingen ,zagen we trouw de Nederlandse vlag wapperen!! HOERA, we zijn er, hebben ze nu speciaal voor ons die vlag opgehangen??? ;)
De showroom bestond uit 3 etages vol motoren, boten, auto:s maar vooral de eerste racemotoren en het nieuwste van het nieuwste op de markt! We hebben lekker rond gelopen en ons prima vermaakt met het demo model waarop je kon optrekken, en een koptelefoon aangaf welk geluid je zou horen, tot 284 km/h!!! Hmm... dat maar niet in het echt proberen ;) Hier was het eigenlijk te kazig, maar toch wel heel erg tof! de filmpjes van Eddy die gekke bekken trekt en Esther helemaal vorover gebogen op de politiemotor (heb ik daar ook eens op gezeten) zijn allemaal bij thuiskomst te bewonderen!

De zon schijnt vandaag ook erg lekker, maar na de terugreis naar het station is het inmiddels 5 uur geweest, dus helaas weer donker... dat zijn wel korte dagjes hoor... alles om 5 uur ook dicht, maar goed. Dan maar boekje lezen in de trein (er is wer weer een uit.. we moeten weer op zoek naar een boekhandel.. eens kijken hoelang het duurt voor we de Engeslse afdeling kunnen vinden)!

In kyoto hebben we nog even geprobeerd om de markt te vinden die Esther tijdens haar studiereis al bekeken heeft, een echte overdekte bazaar.. maar helaas wel gevonden alleen geen kip meer op straat... sluitingstijd is allang geweest om 7 uur!
dus maar door naar een plekje om te eten, We hebben heerlijk genoten van een echte sushibar! Met ronddraaiende schoteltjes met sushi, sushi en nog eens sushi! een stapel bordjes later hebben we veel raar uitziende en heel lekkere dingen uitgeprobeerd, en puilen de buikjes behoorlijk uit!

Nog even naar huis, de tas weer ingepakt voor morgen (we gaan naar Tokyo!!) en smane met wat hostel genoten een te goeie actiefilm gezien; SAHARA.. lekker lui dus, en nu slapen, tukken, snaveltjes toe en de oogjes dicht!

Welterusten en tot morgen!!

E&E

• 14 December 2009 - 17:48

Jos:

Ik neem aan, dat de VX800 niet meer bij de nieuwste modellen stond. Of is dit een tijdloos model? Dan bestaat de kans, dat ze die bij de politie nog hebben en dat Esther nu ook een keer op deze prachtige machine heeft mogen racen. GR.

• 14 December 2009 - 17:57

Jacoline:

@Esther: dat had je opa wel leuk gevonden! Z'n kleindochter in zijn voetsporen op de politiemotor!
    Veel plezier in Tokyo. Hier hebben we de kerstboom net opgezet, zie je die ook in Japan?

• 14 December 2009 - 19:33

Alina:

Een echte Yamaha vleugel! Wat zou dat leuk voor Roele zijn. Die van hem is ook van Yamaha.

Hier is alles oke, nog 4 dagen en dan is het vakantie!!! Heerlijk hoor. En jullie ook bijna weer thuis. Toch vliegen de weken, dat merken jullie vast ook.

Nou, groetjes uit Grun tot binnenkort!

• 15 December 2009 - 07:57

Eef:

alles weer bij gelezen hoor ;) Het was een druk weekend, 3 kerstbomen opgezet en kerststukjes gemaakt en dus heel geezellig, ennuh, de dagen zijn inderdaad kort! Maar jullie hebben een goed ritme te pakken lees ik. Iets met afwisselend uitslapen en vroeg op bed ;).
    Wat is Tokyo groot zeg, jullie moeten telkens met de trein van een deel naar de ander!
    Maar nog 1 vraagje: zijn alle sushi lekker? Ik lees telkens gevulde buikjes... lus je de hollandse stampot straks nog wel..? :P
    liefs en geniet!