Van hier tot Tokio = 0 km - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu Van hier tot Tokio = 0 km - Reisverslag uit Tokio, Japan van Esther Rozeboom - WaarBenJij.nu

Van hier tot Tokio = 0 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 December 2009 | Japan, Tokio

Dag trouwe lezers!!

We lezen dat kerst al begint te kriebelen in Nederland, nou hier in Japan is het al vanaf dat Esther er is Kerst.. dus waarschijnlijk wel langer.. In alle weinkels en op elk pleintje is wel iets te vinden dat verwijst naar kerst.. Vandaar was er zelfs `strasbourger kerstmarkt in japan` op het international forum plein, dus dat zegt genoeg. Daar hebben we dan ook de eerste echte Echte kerstboom gespot, inplaats van slingers die een kerstboom vormden.

Maar goed ons verhaaltje: Vandaag bericht uit Tokio! We zijn namelijk vanochtend vroeg vertrokken uit kyoto en hebben ons hostel dat niet echt beviel verlaten.
Er was geen warmwater om af te wassen, of te scheren, pieplklein keukentje, nauwelijks keukengereedschap en overal stond de airco veel te warm te loeien.
Tot overmaat van ramp was Esther ook nog het mikpunt van mysterieuze muggen (nooit echt gezien) die esther flink te grazen hebben genomen afgelopen 2 nachten. Gezicht, nek oorlel en armen zijn dan ook flink lek geprikt..

Vandaag zijn we dan ook maar vroeg vertrokken om zo snel mogelijk naar Tokio te gaan. Een reis van ongeveer 2,5 uur met de shinkansen.. Terwijl esther lag bij te slapen van een slechte nacht schoot eddy weer een flink stuk op in zijn boek. De afstand van `hier tot Tokio` werd steeds kleiner. Het landschap schoot voorbij en langzaam naderden we onze laatste stad, vanwaar we al onze uitstapjes gaan doen.

Eenmaal aangekomen in Tokio besloten we eens te gaan kijken naar de buitenkant van het station, aangezien het een replica zou zijn van amsterdam centraal. Geen idee of Amsterdam op dit moment flink in de steigers staat, maar Tokio in iedergeval wel.. De stukjes die we konden zien leken in iedergeval wel op A`dam. Zo zou het eruit moeten zien:

Toen maar eens opzoek naar de lokale VVV voor een kaartje en wat extra information.
EIgenlijk was deze nergens te bekennen. Op het informatiepunt van het station (voor de treinen) stond een A4 aangeplakt met waar je moest wezen: 1 station verder en het eerste gebouw op de 10e verdieping.. een beetje raar.. maar goed . .het zijn ook rare jongens die japanners.
Trouw gedaan wat er op de kaart stond, stonden in de lift, ging deze niet verder dan de 8e verdieping.. blijkbaar de verkeerde lift genomen.. anderen gingen alleen verdiepingen hoger en 1. UIt pure frustratie maar de trap gepakt en daar was dan het kantoortje van de vvv.

Eenmaal aangekomen waren er 2 dames achter de balie. Zodra we wat vroegen werden we vriendelijk doorverwezen naar een tafeltje naast hun waar de lokale senior (vrijwilliger) in zijn zondagse pak met prima engels ons alles kon vertellen wat we wouden. Dit type vrijwilligers zijn we eerder tegengekomen in Beppu en zijn echte helden.. vertellen alles wat je wilt weten en spreken prima engels..
In dit geval wat informatie gevraagd over het plaatsje Nikko en mnt Fuji. Ironisch genoeg hete deze meneer `Fujii`
Maar alles was magnificent en we moesten zeker naar Fuji, hij was er ook geweest afgelopen weekend... really magnificent..
Voor ons een kwestie van eest zien dan geloven.. Maar dat volgt uiteraard nog.

De volgende stap was een bezoekje aan het Sony-gebouw waar alle nieuwe gadgets van sony uit te proberen zijn, en er izt wat tussen.. Naast de standaar latops, notbook, netbooks en digitale cameras waren er een paar dingen die we even zullen uitlichten.
Een aantal nieuwe fototostellen (van die kleine en immense lompe) hadden een panorama functie, waarbij je het fototoestel opzij beweegt om vervolgens een superstrakke panorama foto te maken.. supercool..
Een andere was een dansende speaker, mp3 spelerm rolly
Geinig..
En als laatste een mp3 speler / oordopjes in 1 die achter je oor langs gaan.. Zeer handig, maar we misten debluetooth functie.. wellicht de volgende versie..
Nog niet zo futuristisch als verwacht..
Gelukkig all everleiding kunnen weerstaan, want met hollandse prijzen en japanse beschrijvingen kunnen we het allemaal net zo goed in NL kopen..

Vervolgens was het tijd om naar het hostel te gaan.. even nog snel een prepaid metrokaart gehaald, die je alleen maar voor het poortje hoeft te houden om te betalen.. (ook een frisdrankje of iets anders op het perron) en je bent door de poortjes... erg handig erg snel.. en als het goed is straks ook in NL met de OV chipkaart.. Maar goed we zullen zien of dat nog allemaal gaat lukken nadat deze al 2 keer is gekraakt waardoor met gratis kon reizen, of persoonlijke gegevens dacht te kunnen stelen.. Polderen polderen.. het is immers NL..

Eenmaal aangkomen in ons hostel hebben we nu weer een prive kamer, want lekker samen tukken is toch wel veel fijner.. Na wat opgefrist te zijn belsoten we nog even naar een wijk met heel veel electronica zaken.. hier zou je alle snufjes en dingetje kunnen kopen .. Helaas hebben we het helemaal mis gelopen en dus maar weer eens een immense boekenwinkel ingeslopen.. wel 5 verdiepingen!.. Helemaal op de 5e verdieping was een egelse catagorie.. wel 1 boekenkast.. met nauwelijks echte boeken.. maar vooral manga of films scipt of kinderboeken..
Toch hebben we nog iets kunnen vinden als onze eigen souvenier!! Morgen of overmorgen proberen we het opnieuw.. dan met kaartje in de hand..
Met onze nieuwe aanwinst in de tas nog even langs de supermarkt geweest en toen snel weer naar het hotel om wat te eten en een lijst met e-mails door te werken...
Blijkbaar kan de wereld nog niet helemaal zonder ons en blijven we zelfs met dit weblog nog aan het e-mailen.. ;)

Morgen waarschijnlijk naar Nikko!
Voor het idee de wiki pagina http://en.wikipedia.org/wiki/Nikk%C5%8D,_Tochigi

Groeten vanuit Tokyo!

• 15 December 2009 - 15:26

Eef:

Tja, vervelend he al die mails, maar als je klaagt dat hier te weinig berichtjes staan, komt dat omdat hier lang niet zoveel in verteld kan worden! ;)
    Leuk ding trouwens, die dansende speaker, echt functioneel ook.... :P
    Maar de gouden city lijkt me erg mooi! goede reis dus morgen!
    groetjes

• 15 December 2009 - 19:04

Jos:

Ik heb op Wikipedia even Nikko bekeken. Moet bijzonder interessant zijn. Maar ja, dat weten jullie natuurlijk allang.
    Voor de rest: The UNESCO World Heritage Site Shrines and Temples of Nikk encompasses 103 buildings or structures and the natural setting around them. It is located in Nikk, Tochigi Prefecture, Japan. The buildings belong to two Shinto shrines (Futarasan Shrine and Tsh-g) and one Buddhist temple (Rinn-ji). Nine of the structures are designated National Treasures of Japan while the remaining 94 are Important Cultural Properties. UNESCO listed the site as World Heritage in 1999. Foto's graag. Gr.

• 16 December 2009 - 01:35

Wouter En Mechteld:

Hey Esther en Eddy

ook al in Tokyo dus :) wij ook! Vannacht heerlijk in kaosan hostel geslapen.
    Jullie moeten dus ook helaas terug naar osaka? :s
    geniet nog van Tokyo en vast weer tot binnenkort

• 17 December 2009 - 10:38

Marjo:

Het sneeuwt in Nederland.
    Misschien, eindelijk weer, een witte Kerst?
    Dat zou mooi zijn voor julie.
    Groetjes uit wit Nederland